گران‌فروشی عجیب نخستین خودروی پسابرجامی با هماهنگی مدیران ایران خودرو

ایران خودرو پژو ۲۰۰۸ را ۳۰ میلیون بیشتر از قیمت جهانی می‌فروشد!/ نخستین خودروی پسابرجامی در انگلستان ۷۰ میلیون تومان است!

کدخبر: 2100871

قیمت پایه پژو ۲۰۰۸ در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض ۱۳ هزار و ۳۴۵ پوند می‌شود یعنی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان است و معلوم نیست که چرا در ایران بر سرقیمت ۱۰۰ یا ۱۲۰ میلیون تومانی اختلاف است؟

به گزارش « نسیم آنلاین » قرار بود ازخط تولید پژو 2008 اسفند 95 رونمایی شود،اما به دلیل برخی مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008) 12اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .

ایران خودرویی ها از ابتدا اعلام کردند که قیمت تولید مشترکشان با پژو کمتر از 100 میلیون خواهد بود و این موضوع موجب ترغیب مردم به خرید این خودروی ایرانی فرانسوی شد.

در روزهای اخیر بحث بر سر قیمت نهایی پژو 2008 فراگیر شده بود و اظهارات ضد و نقیضی به گوس می رسید و میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 ، گفته بود که براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر 50 درصد قیمت خودرو تعیین شده است، اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده ،پیش بینی می شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود و با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد.

با این سخنان معاونت بازرسی سازمان حمایت، زمزمه ها برای فروش 120 میلیون تومانی پژو 2008 بیشتر شد و پیش فروش این محصول را با چالش هایی همراه کرد تا اینکه هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو قیمت نهایی این خودرو را 99 میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد.

به گفته یکه زارع این شرکت بر قولی که داده عمل خواهد کرد و این خودرو را با قیمتی زیر 100 میلیون به فروش خواهد رساند .

30 میلیون بیشتر برای برند فرانسوی

نکته قابل توجه این است که قیمت پایه این خودرو در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض 13 هزار و 345 پوند می‌شود یعنی نزدیک به 70 میلیون تومان است و معلوم نیست که چرا در ایران بر سرقیمت 100 یا 120 میلیون تومانی اختلاف است؟

البته قرار است که پژو 2008 با مشارکت ایران و فرانسه در داخل نیزساخته شود و قاعدتا بایستی هزینه کم‌تری جهت تولید داشته باشد ولی به نظر می رسد برای یدک کشیدن عنوان پژو برای یک خودرو که در داخل تولید می شود باید هزینه اضافی چند 10میلیونی پرداخت شود.

گفتنی است پیش از تولید این خودروی ایرانی فرانسوی بطور غیررسمی قیمت آن 70 تا 90 میلیون تومان عنوان شده بود.

ارسال نظر: