کاظم جلالی تشریح کرد:

طرح اختصاص هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

کدخبر: 2101182

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه اختصاص هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا پیش بینی شده است، گفت: این طرح هفته آینده به مجلس ارائه می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کاظم جلالی در ارتباط با خبر 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه اختصاص هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا پیش بینی شده است، گفت: این طرح هفته آینده به مجلس ارائه می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه این طرح 17 ماده و 10 بخش دارد افزود: در بخش نخست دلایل ارائه طرح با توجه به رفتار مخاطره آمیز آمریکا در منطقه و سیاست های خصمانه این کشور بر ضد ایران آمده است.

وی گفت: در بخش دوم تعریف ها و در بخش سوم تدوین راهبرد و اینکه دولت موظف است هر شش ماه راهبرد جامعی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و اعمال تروریستی این کشور تدوین کند پیش بینی شده است.

جلالی افزود: اقدامات لازم ضد گروههای تروریستی و حامیان آنها، ایجاد شعبه ویژه ای در قوه قضائیه برای محاکمه با تروریست ها، تهیه فهرست جامع و به روز از گروههای تروریستی، اقدام لازم درباره رفتار نقض حقوق بشری آمریکا و مشخص شدن مجازات ها در این زمینه علیه آمریکا جزو بخش های بعدی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکاست.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش هفت این طرح بر حمایت از نیروهای مسلح کشور تاکید شده است گفت: در این بخش دولت مکلف شده است هزار میلیارد تومان برای گسترش فعالیت های موشکی و مقابله با تروریسم و هزار میلیارد تومان به نیروی قدس اختصاص دهد.

وی افزود: در بخش هشت این طرح تکلیف هایی برای دولت از جمله وزارت اقتصاد پیش بینی شده است که از جمله آنها اولویت مبادلات اقتصادی با کشورهایی است که در موضوع دفاعی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنند و رابطه اقتصادی با آمریکا ندارند.

جلالی گفت: در بخش نه بر حمایت از اتباع ایرانی و تهیه فهرستی از زندانیان ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم ها در آمریکا زندانی شده اند برای ارائه به شورای عالی امنیت ملی و اقدامات لازم برای رهایی آنها تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در بخش پایانی لزوم همکاری های بیشتر دستگاه های امنیتی کشور با یکدیگر آمده است.

حجم ویدیو: 62.07M | مدت زمان ویدیو: 00:13:03 دانلود ویدیو
ارسال نظر: