ریابکوف: از مشارکت آمریکا در فرایند مذاکرات آستانه استقبال می‌شود

کدخبر: 2102589

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که فرایند مذاکرات سوریه در پایتخت قزاقستان برای مشارکت آمریکا همچنان باز است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» تصریح کرد که همچنان فضا برای مشارکت آمریکا در مذاکرات سوریه در «آستانه» پایتخت قزاقستان باز است.

وی تصریح کرد، با اینحال اقدامات یکجانبه آمریکا برای استفاده از قدرت نظامی برای ضربه زدن به منافع ژئوپولوتیکی یک طرف، از نظر روسیه غیرقابل قبول است.

ریابکوف توضیح داد: «ما، فرایند آستانه که تا حد زیادی به کاهش خشونت در سوریه کمک کرد را برای آمریکا بعنوان یک عنصر مهم و حتی کلیدی در حرکت به سوری یک پیشرفت صلح‌آمیز باز می‌دانیم».

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در حال حاضر، «آمریکا در برخی فعالیت‌های خود در سوریه، قصد خود برای ایفای نقش یکی از طرفین درگیر به ویژه از طریق قدرت نظامی را حفظ کرده است». ریابکوف ادامه داد: «نمی‌توان تروریست‌ها را به بد و نه چندان بد تقسیم‌بندی کرد و سپس با این نوع تقسیم‌بندی، وظایف ژئوپولتیکی خود را به درستی ایفا کرد».

این دیپلمات روس تأکید کرد که انحلال منابع تروریسم در سوریه همچنان یک وظیفه کلیدی و مهم به حساب می‌آید.

ریابکوف بر ابتکار عمل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای ایجاد یک جبهه گسترده ضدتروریستی اشاره کرد و گفت که اگر آمریکا به شیوه ای سازنده، این پیشنهاد را درک کند، از بروز بسیاری از سوء تفاهمات جلوگیری می‌شود.

ریابکوف توضیح شد: ما از آمریکا می‌خواهیم که این پیشنهاد را در سیاست خود مورد بررسی قرار دهند».

وی تصریح کرد که راه‌حل درگیری‌ها در سوریه چندان آسان نیست و نیازمند رویکردی پیچیده از جانب تمامی طرفین درگیر است.

ارسال نظر: