کتاب "منظومه فکری امام خمینی(ره)" به چاپ دوم رسید

کدخبر: 2103126

کتاب "منظومه فکری امام خمینی(ره)" توسط گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کتاب « منظومه فکری امام خمینی(ره)»چهل و دومین کتاب گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه، در صدد است تا با مطالعه مجموعه مکتوبات و منشورات و بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری، هندسه و منظومه معرفتی آنها را به نگارش درآورد .

منظومه فکری مجموعه‌ای نظام‌مند، متشکل از اجزا و عناصر مرتبط و هدفمند، با محوریت هسته مرکزی، در عرصه نظام بینشی، منشی و کنشی است. نظام بینشی می‌تواند دارای زیر نظام‌های متعددی از جمله نظام‌های معرفت‌شناختی، خداشناختی، انسان‌ ‎ شناختی، ولایت‌شناختی، اسلام‌شناختی، جهان‌شناختی، جامعه‌شناختی و... باشد. نظام منشی و رفتاری بیانگر بایدها و نبایدهای ارزشی، اعم از اخلاقی، تربیتی، معنوی و ... است. نظام کنشی و اجتماعی نیز دربردارنده‌ی هست و نیست‌ها و باید و نبایدهای اجتماعی است. مجموعه نظام‌های اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، قضایی، دفاعی- امنیتی و غیره از اجزای نظام کنشی و اجتماعی محسوب می‌شوند .

چاپ دوم کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» در چهار بخش اصلی به شرح زیر سامان یافته است .

بخش اول: نظام‌های بینشی و نگرشی (جهان‌بینی اسلامی )

بخش دوم: نظام‌های منشی و رفتاری اسلام

بخش سوم: نظام‌های اجتماعی اسلام

بخش چهارم: اهداف اجتماعی اسلام

چاپ دوم کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» به قلم حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، با قیمت 50 هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه شده است .

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.

ارسال نظر: