سازمان‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرند

کدخبر: 2103684

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرن چون مدیریت مردم نهاد در حوزه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس موردنیاز است،د.

به گزارش ایسنا، عبدالله ملکی در اولین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی مازندران با محوریت هم اندیشی مربوط به برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سال ۹۶ اظهار کرد: هدف از این جلسه حضور دستگاه‌ها و مشارکت در حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تا ۹۵، تعداد ۷۵ کتاب در حوزه دفاع مقدس مازندران چاپ و نشر شد، افزود: در راستای این جلسه چاپ 30 کتاب در سال جاری، در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه فیلم ، ساخت فیلم دفاع مقدس از دریچه شهید طوسی مورد بررسی قرار می‌گیرد از اقدام به ساخت فیلم خبر داد و افزود:همچنین بودجه ساخت این فیلم از تهران و بخش استانی لحاظ می شود.

ملکی با بیان اینکه در راستای چاپ کتاب و ساخت فیلم همکاری دستگاه‌ها ضروری است،خاطرنشان کرد: در مصوبات ارائه شده از همکاری مشورتی دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: در حوزه نشر آثار دفاع مقدس برپایی جشنواره فانوس با محوریت فیلم مستند، هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی انجام شد که از سراسر کشور شرکت کننده در جشنواره وجود داشت و استان‌های مرکزی، اردبیل و همدان خوش درخشیدند و مازندران نیز حائز رتبه شد اما نیازمند حرکت اساسی در این حوزه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین اظهار کرد:پخش برخی مستندها از شبکه سیمای مازندران در ساعات نامناسبی که مخاطب کمتری دارد انجام می‌شود که باید اصلاح شود.

وی در پایان گفت: طبق مصوبات ارائه شده تمامی ادارات مکلف به همکاری و پرداخت مبلغی از محل بودجه فرهنگی در راستای چاپ نشر کتاب دفاع مقدس ساخت فیلم هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: