آیین نقاره‌زنی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

کدخبر: 2103754

به‌مناسبت میلاد خجسته و باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر گرامی امام موسی‌بن جعفر(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع)، عصر دوشنبه مراسم نقاره‌زنی در این حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با شب میلاد باسعادت کریمه اهل بیت(ع) و آغاز دهه کرامت، خادمان این حرم مطهر مراسم نقاره‌زنی را پیش از اذان مغرب و عشاء در صحن این حرم مطهر اجراء کردند .

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی دوشنبه شب پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به‌منظور عرض تبریک میلاد خجسته کریمه اهل بیت(ع) وارد این مکان متبرک شده‌اند .

بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حضرت معصومه(س) در شب اول ذی‌القعده با پخش نقل و شیرینی، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته، برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می‌کنند .

آستان مقدس حضرت معصومه(س) امشب و روز سه‌شنبه برنامه‌های شاد و متنوعی همچون مولودی خوانی، مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و همچنین سخنرانی‌های مذهبی را برای زائران در نظر گرفته است .

به همت شهرداری قم و همچنین هیات‌های مذهبی، مساجد و جمعی از جوانان پرشور شهر قم، نقاط مختلف شهر به صورت زیبایی چراغانی شده است و جلوه‌های زیبایی در این شهر پدید آمده است .

همچنین شهرداری قم از روزهای پیش برخی المان‌های شهری متناسب با میلاد بابرکت حضرت معصومه(س) را در جای‌جای شهر قم نصب کرده است .

در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده است و در این ایستگاه ها با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می‌شود .

در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) نیز افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ضریح مطهر آن حضرت با حضور خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س) گلباران خواهد شد .

برنامه‌های متنوعی نیز در مسجد مقدس جمکران، بقاع امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی قم به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود .

اول ذی‌القعده مصادف با سالروز میلاد مسعود حضرت معصومه(س) است که بارگاه ملکوتی آن حضرت در شهر قم مأمن دلدادگان و شیفتگان خاندان اهل بیت(ع) شده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

ارسال نظر: