رهبر انقلاب به «شریف صادقی» فرمودند: «طیب‌الله انفاسکم آقای شریف وفا» + صوت

کدخبر: 2104009

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان هرساله جمعی از شاعران به محضر رهبر انقلاب رفته و به شعرخوانی می‌پردازند، سال ۹۳ هم این دیدار برگزار شد و مرحوم «محمود شریف صادقی» از جمله شاعرانی بود که شعرخواند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، استاد محمود شریف صادقی، از شاعران آئینی کشورمان صبح امروز دیدار حق را لبک گفت.

استاد شریف صادقی متولد 1315 از پیشکسوتان عرصه شعر است که آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است.

وی از غزلسرایان و شاعران آئینی بود در سال 93 و همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در دیدار شاعران با رهبر انقلاب حضور داشت و در محضر معظم له شعرخواند.

متن این شعر به همراه صوت در ادامه می آید؛ اینجا بشنوید:

از طلعت زیبای تو گر پرده برافتد ماه از نظر مردم صاحب‌نظر افتد گر پیش رخت گل بزند لاف نکویی از شاخه به یک جنبش باد سحر افتد در باده عشق تو ندانم چه اثرهاست کز خویش هر آن کس که خورد بی‌خبر افتد با کام هوس هر که ره عشق تو پوید با هر قدمی مرحله‌ای دورتر افتد ای حجت ثانی‌عشر ای مهر جهان‌تاب از طلعت زیبای تو کی پرده برافتد؟ گر دیدن روی تو به مرگ است میسر با شوق دهم جان که به رویت نظر افتد از فخر زنم طعنه بر افلاک چو گردی گر رهگذرت بر من بی پا و سر افتد ای منجی عالم ستم و جور شد از حد باز آ که ز دست متعدی سپر افتد پر مظلمه شد دهر بیا تا شجر عدل در سایه جان‌پرور تو بارور افتد گر قوت دل منتظران خون جگر شد غم نیست چو وصل تو به خون جگر افتد ای منتقم خون شهیدان ره حق مپسند که خون‌های مقدس هدر افتد گویند دعای سحری راست اثرها لطفی که دعاهای «وفا» کارگر افتد

رهبر انقلاب مدام در میان ابیات با واژه «آفرین» استفاده کرده و به تحسین ابیات می‌پرداختند، معظم له در پایان فرمودند: «طیب‌الله انفاسکم آقای شریف وفا».

منبع: فارس

ارسال نظر: