آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش/۵۸

معرفی رشته «تولید محتوای الکترونیکی»/ این هنرجویان می‌توانند محتوای چندرسانه‌ای تولید کنند

کدخبر: 2109857

فارغ‌التحصیلان رشته «تولید محتوای الکترونیکی» قادر خواهند بود محتوای آموزشی، چندرسانه‌ای و تبلیغاتی با موضوعات مختلف و در قالب‌های متنوع ایجاد و طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رشته «تولید محتوای الکترونیکی» در زمینه صنعت از گروه برق و رایانه قرار دارد.

*معرفی رشته

رشته تولید محتوای الکترونیکی یکی از رشته های فنی کامپیوتر و زیرمجموعه خدمات است که فارغ التحصیلان این رشته توانایی طراحی و توسعه پروژه هایی با محتوای آموزشی و تبلیغاتی را به صورت چندرسانه ای خواهند داشت.

*سطح آموزشی مهارت ها

در این دوره تحصیلی مهارت های لازم در کار کردن با برنامه ها و زبان های برنامه نویسیVisual Basic،Photoshop،Flash captivate ،Maya ،Priemiere ،Audition ،office به دست می آید.

فارغ التحصیلان این رشته درنهایت می توانند با استفاده از امکانات نرم افزار Flash، maya انیمیشن های مورد نیاز را طراحی و تصاویر ویدئویی و اصوات را ویرایش کنند. همچنین قادر خواهند بود محتوای آموزشی و چندرسانه ای و تبلیغاتی با موضوعات مختلف و در قالب های متنوع ایجاد و طراحی کنند.

*آینده تحصیلی و شغلی

زمینه های اشتغال مهارت آموختگان: فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت فردی یا به صورت خوداشتغالی یا گروهی اقدام به تهیه و تولید نرم افزارهای چندرسانه ای و محتوای الکترونیکی و نرم افزاری آموزشی کنند و شرکت های طراحی و ویرایش محتوای الکترونیک با هدف آموزش و تبلیغات دایر نمایند همچنین در پروژه های مرتبط با تدوین فیلم و صدا نیز می توانند همکاری نمایند.

اما به طور عمومی مشاغل زیر را نیز می توانند برعهده بگیرند:

1ـ منشی کامپیوتری، 2ـ مسئول کارگاه های آموزشی، 3ـ کمک مربی آموزش کامپیوتر، 4ـ راهبر سیستم های کاربردی کامپیوتر، 5ـ مسئول آرشیوهای نرم افزاری، 6ـ کمک برنامه ساز سیستم های کاربردی کامپیوتر، 7ـ برنامه ساز سیستم های کاربردی کامپیوتر، 8ـ مربی آموزش کامپیوتر، 9ـ دستیار تولیدکننده سیستم های کامپیوتر، 10ـ مستندساز سیستم های کامپیوتر، 11ـ نصاب و راهبرد دستگاه های کامپیوتر، 12ـ سرپرست اتاق کامپیوتر، 13ـ سرپرست راهبری شبکه های محلی کامپیوتر، 14ـ راهبر روندهای کنترل فرایندهای صنعتی.

نحوه ارزیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر: دانش آموزان این رشته پس از گذراندن دروس خود با موفقیت مدرک دیپلم کامپیوتر را کسب می نمایند که در صورت علاقه به تحصیل می توانند به طرق ذیل در سطوح بالاتر ادامه تحصیل دهند:

بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری دوره کاردانی پیوسته شرکت نموده و پس از احراز قبول در یکی از آموزش های فنی و حرفه ای سراسر کشور ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.

بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون ورودی آموزشکده های وابسته به دانشگاه جامع تکنولوژی (علمی ـ کاربردی) شرکت نموده و پس از احراز قبولی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.

بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، در دوره کاردانی پیوسته ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.

در آزمون تغییر رشته یکی از دوره های پیش دانشگاهی هنر، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی شرکت نموده و پس از احراز قبولی، دوره مذکور را گذرانده و سپس از طریق آزمون سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی، ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند.

* ساعت آموزش

رشته «تولید محتوای الکترونیکی» دارای 109 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگی های عمومی، 2 ساعت شایستگی های پایه، 56 ساعت شایستگی های فنی و 9 ساعت شایستگی های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی ۱ متشکل از 2 واحد نظری»، «رایانه کار مقدماتی متشکل از 5 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «طراح امور گرافیکی با رایانه متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی»، «کاربر میکس صدا و تصویر متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی»، «کاربر capturing متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «کاربر flash متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی» و «کاربر director متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «کاربر auto desk maya متشکل از یک واحد نظری و 3 واحد عملی»، «رایانه کار پیشرفته متشکل از 3 واحد نظری و 5 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: