رییس سازمان حج و زیارت:

ایام تشریق اوج عملیات حج/اطلاع رسانی دقیق کلید کاهش مشکلات است

کدخبر: 2110065

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اطلاع رسانی دقیق کلید کاهش مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حمید محمدی» روز جمعه در جلسه هماهنگی امور اجرایی و فرهنگی مربوط به ایام تشریق که با حضور کمیته های مختلف سازمان حج و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد، افزود: بر اساس آنچه در جلسات کارشناسی در ایران بررسی کردیم، ساختاری برای ایام تشریق تدوین شده و واحدهای مشخص اصلی و اجرایی مسئولیت بخش های مختلف را برای ارائه خدمات بر عهده دارند .

وی با تشریح وظایف کمیته های مختلف تعیین شده برای اجرای عملیات حج در ایام تشریق تصریح کرد: مرکز پزشکی نقش بسیار مهمی در این ایام دارد که نخست انجام وظایف پزشکی و بهداشت و درمان و نقش دوم هم عملیات امداد و نجات در مواقع مورد نیاز است .

محمدی به نقش اساسی امور راهنمایی حجاج به ویژه در منا و مسیر جمرات اشاره کرد و گفت: روند صحیح کار در این دو نقطه می تواند به ما در انجام درست اقدامات کمک کنند .

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در حوزه تغذیه و تدارکات، افزود: با توجه به مسدود بودن مسیرها در ایام تشریق، فعالیت این حوزه باید با دقت انجام و برای تامین غذای آماده تدارک لازم دیده شود .

محمدی اظهار کرد: مسئولیت نقل ترددی، هم در ابتدای و هم در انتهای کار بسیار مهم و حیاتی است زیرا انتقال منظم در شروع کار و حضور زائران در عرفات و همچنین تمهیدات لازم در پایان کار باتوجه به ازدحامی که وجود دارد، نیازمند برنامه ریزی دقیق است که اقدامات لازم در این حوزه نیز انجام شده است .

وی با تاکید بر نقش اطلاع رسانی دقیق در دوره زمانی قبل و حین ایام تشریق گفت: باید اطلاعات لازم به موقع و دقیق در این زمینه ارائه شود تا کاروان ها مطابق برنامه زمانبندی از عرفات به سمت مزدلفه و جمرات حرکت کنند .

محمدی یادآور شد: در خصوص زمانبندی و نحوه توقف حجاج هماهنگی لازم با بعثه مقام معظم رهبری به عمل آمده تا زائران به لحاظ فقهی در انجام اعمال دچار مشکل نشوند .

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حساسیت ویژه روی بازرسی ها، خاطرنشان کرد: مدیران کاروان ها و مجموعه ها باید طبق ضوابط ابلاغ شده و جدول زمانبندی در بخش های مختلف از جمله خروج از عرفات عمل کنند چراکه نحوه عملکرد در این حوزه از سوی بازرسی رصد می شود .

در این جلسه پس از معرفی ساختار خاص ایام تشریق از سوی رییس سازمان حج و زیارت، گزارش پیشرفت کار توسط مسئولان مربوطه، پیرامون ابعاد مختلف وظایف و نظارت بر اجرای مصوبات جزئیات و زمان بندی مشخص تبیین و مقرر شد که تصمیمات به عنوان پایه مصوبات رسمی تلقی شود .

عملیات انتقال ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی برای شرکت در مناسک حج تمتع از ۸ مردادماه آغاز شده است و تا سوم شهریورماه ادامه دارد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: