درخواست مبلغ صهیونیست از یهودیان اسپانیا برای مهاجرت به فلسطین اشغالی

کدخبر: 2110202

در پی حملات تروریستی بارسلون، یک مبلغ مذهبی صهیونیست در اسپانیا از تمامی یهودیان این کشور خواست به اراضی اشغالی مهاجرت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک؛ رابی «میر بار هن»، از مبلغان صهیونیسم، با اشاره به حملات تروریستی در بارسلون از تمامی یهودیان اسپانیا خواست این کشور را به مقصد اراضی اشغالی ترک کنند.

رابی بار هن ( رابی یا رَبّای یا خاخام در دین یهودیت به آموزگار تورات گفته می شود) اسپانیا را قطب حملات تروریستی افراط گرایان در اروپا توصیف کرد و مدعی شد این کشور دیگر فاقد امنیت لازم برای زندگی یهودیان است. وی در این باره مدعی شد: یهودیان بطور دائم در اسپانیا سکنی نمی کنند. من به هم کیشان خود می گویم فکر نکنید آسایش ما در اینجا رقم می خورد و آنها را تشویق می کنم تا املاکی در اسرائیل بخرند. اسپانیا از دست رفته است. اشتباه یهودیان الجزیره و یا یهودیان ونزوئلا را تکرار نکنید. بهترین کار این است که تا دیر نشده، این کشور را ترک کنید.

رابی بار هن در ادامه انگشت اتهام خود را به سمت گروه های اسلامی مستقر در شمال اسپانیا نشانه گرفت و مدعی شد: گروه ها و مجامع اسلامی که در شمال اسپانیا فعالیت می کنند، بزرگترین تهدید جامعه یهودی در این کشور به شمار می آیند. آنها در میان شما زندگی می کنند و خلاصی از دست آنها بسیار دشوار است. این گروه ها هر روز قوی تر می شوند.

سران صهیونیست و مبلغان مذهبی دین یهودیت در سراسر اروپا، نگرانی خود را از گسترش حملات تروریستی که به ادعای آنها، نهادهای یهودی را هدف قرار داده اند، ابراز داشتند. «موشه کانتور»، رئیس کنگره یهودیان اروپا، در این باره گفت: ما یک بار دیگر شاهد حمله ای تروریستی در اروپا بودیم که مردم بیگناه را هدف قرار داده بود. آنها علیه آزادی های بنیادین ما قیام کرده اند. متوقف کردن آنها در حالیکه از خودرو به عنوان ابزاری برای کشتار استفاده می کنند و نه دیگر سلاح های کشنده، بسیار دشوار شده است.

گفتنی است روز پنجشنبه، یک خودروی ون با زیر گرفتن بیش از یکصد عابر پیاده در یکی از خیابان های مرکزی و پرازدحام بارسلون اسپانیا، بار دیگر وحشت و اضطراب را در اروپا زنده کرد. پلیس کاتالونیا اعلام کرد راننده یک خودروی ون سفید رنگ پس از آنکه رهگذران و گردشگران خارجی را در خیابان رامبلاس بارسلون زیر گرفت از خودرو خارج و سپس متواری شد.

کارلس پوجدمون، رئیس دولت خودمختار کاتالونیا، گفت: ما این اقدام تروریستی را که منجر به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر شده است به شدت محکوم می کنیم. تحقیقات نیروهای پلیس و امنیتی برای روشن شدن جزئیات این واقعه تروریستی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که حال 16 نفر از مصدومان این واقعه وخیم گزارش شده است. پلیس اسپانیا اعلام کرد 2 فرد مظنون در ارتباط با این حادثه تروریستی دستگیر شده اند؛ اما راننده خودرو همچنان فراری است. پلیس کاتالونیا همچنین از کشته شدن یک فرد در تیراندازی با پلیس در نزدیکی شهر بارسلون در روز پنجشنبه خبر داد؛ اما جزئیات بیشتری از این ماجرا گزارش نشده است.

ساعاتی پس از حمله خونین با خودرو در مرکز شهر بارسلون و همچنین زیرگرفتن دو مامور پلیس در یک نقطه دیگر از این شهر، یک خودروی ون دیگر نیز در شهر کامبریلس در ۶۰ کیلومتری جنوب بارسلون با حمله به عابران پیاده، ۶ نفر را مصدوم کرد که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

مرکز اورژانس کاتالونیا اعلام کرد شش غیرنظامی و یک نیروی پلیس در عملیات پلیس و درگیری با تروریست ها در شهر کامبریلس اسپانیا زخمی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: