دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش:

معلم باید تغییر نقش دهد

کدخبر: 2110275

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش گفت:‌ ما باید امروز شرایطی را فراهم آوریم تا معلم تغییر نقش دهد و پس از این تسهیل کننده و زمینه‌ساز یادگیری باشد و شرایط را برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم‌ آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی نوید ادهم اظهار کرد: در گذشته های بسیار دور خانواده ها سعی می کردند آنچه می دانند به فرزندان خود بیاموزند و فرزندان هم شغل پدر و مادر خود را برمی گزیدند اما با به وجود آمدن نظام های آموزشی در ایران شیوه ای از آموزش رواج یافت که تعدادی دانش آموز در اختیار یک معلم قرار می گرفت و معلم آنچه می دانست در اختیار دانش آموز خود قرار می داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل تحولات جدید محیطی به وجودآمده، یادگیری فقط از طریق کلاس درس و معلم اتفاق نمی افتد و دانش آموز از طریق محیط مطالب را فرا می گیرد و در واقع محیط یادگیری ایجاد شده است.

وی موفقیت را در این دوره جدید آموزشی منوط به زندگی هدفمند و نگاه مثبت به زندگی دانست و گفت: در دوره گذشته کسانی که در کلاس درس تلاش بیشتری می کردند موفق تر بودند اما در دوره جدید کسانی موفق ترند که انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند و اراده بیشتری در این راه از خود نشان می دهند.

نوید ادهم با بیان این که معلم پیش از این یاددهنده بود، افزود: ما باید امروز شرایطی را فراهم آوریم تا معلم تغییر نقش دهد و پس از این تسهیل کننده و زمینه ساز یادگیری باشد و شرایط را برای یادگیری دانش آموزان فراهم آورد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه خوارزمی را شخصیتی جهانی و وفادار به فرهنگ و هویت ایرانی ــ اسلامی دانست و تصریح کرد: خوارزمی از چهره های به نام و برجسته علم و دانش دنیاست و شخصیت هایی مثل او به قدری بزرگ با خلاقیت و نوآوری بودند که و متعلق به یک کشور نیستند.

وی افزود: خوارزمی در عین حالی که اندیشه جهانی داشت تعلق خاطر خود را به این مرز و بوم حفظ کرده بود و ما نیز امروز به خوارزمی های نیازمندیم که در عین حالی که خدمات جهانی ارئه می دهند به فرهنگ و هویت و ارزشهایی که ارزان به دست نیامده است وفادار باشند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: