سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:

اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر کارآمد نبوده است

کدخبر: 2110293

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: با توجه به گزارش‌هایی که به دست بنده رسیده، اقداماتی که در ستاد مبارزه با موادمخدر انجام شده کارآمد نبوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی بر اساس برخی تدابیر و بداخلاقی و همچنین سنگ اندازی نیست بلکه برپایه عهدی است که خود با ملت جهت اصلاح رویه و ساختارهاست می باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی اشاره کرد: اهمیت این وزارتخانه بر کسی پوشیده نیست و مجلس به دلیل جایگاه نظارتی خود باید به سکینه رسیده تا رای خود را به وزیر بدهد.

نماینده مردم مبارکه با اشاره به محور اصلی مخالفت خود گفت: در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه محور دعوت به همکاری کرد به نظر خود شما چه مقدار توانسته اید این اقدام شایسته را انجام دهید؟ همچنین انتخاب استاندارها و مدیران شما با این ویژگی ها انتخاب شده اند و چه مقدار تا به حال در استانداریها حضور پیدا کرده و از نزدیک واقعیات را مشاهده کردید؟ ما از شما انتظار داشتیم که فقط به دنبال رضایت همکارانتان نباشید و با واقعیتی به نام مجلس و نمایندگان که طبق قانون اساسی شان نماینده با وزیر یکسان است همکاری نمایید.

سعیدی با اشاره به بودجه سال 96 اظهار داشت: ما در برنامه بودجه امسال 30 درصد اعتبارات استانی را افزایش دادیم که این افزایش به دلیل فشار استاندارها نبود بلکه به خاطر تعهد خود به خدا و مردم بوده است.

وی اظهار داشت: شما در وسط ترازو قرار دارید پس مجلس و دولت را هم وزن هم بدانید و اجازه ندهید مدیران شما مجلس را نادیده بگیرند. به عنوان مثال آیا اطلاع دارید استاندار شما در طول 4 سال گذشته یک جلسه ملاقات مردمی هم برگزار نکرده است؟ آیا این موضوع با شاخص های توسعه همخوانی دارد؟

نماینده مبارکه در مجلس با اشاره به وضعیت انسداد مرزها گفت: انسداد مرزها در مورد ورود اتباع بیگانه به کشور و قاچاق کالاست در حال حاضر ما چند میلیون بیگانه غیرمجاز داریم که فرصت کار را از کارگرهای ما گرفته است و مشکلات عدیده را بوجود آورده است.

سعیدی با اشاره به توقع مجلس از معرفی وزیر زن اظهار داشت: با توجه به باقی ماندن وزیر علوم توقع داریم که برای این وزارتخانه وزیر زن معرفی شود. همچنین جا دارد شما به عنوان وزیر کشور به استانداران تاکید داشته باشد تا در ادارات کل، فرمانداری ها و بخشداریها از زنان شایسته استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به گزارش هایی که به دست بنده رسیده است اقداماتی که انجام شده در ستاد مبارزه با مواد مخدر کارآمد نبوده و امیدوارم شما با توجه به بودجه ای که اختصاص یافته توضیحات لازم را ارائه دهید. همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل رهبری در مهرماه 87 در مورد سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و برنامه مشخصی را در برنامه های شما ندیدیم و نوعی بی توجهی دیده می شود.

وی با اشاره به آمارهای مختلف در مورد معتادان اظهار داشت: در ایران 14 تا 15 میلیون نفر، خانواده درگیر با معتاد وجود دارد و سالانه 400 هزار نفر قربانی مواد مخدر می شود. همچنین به نظر کارشناسان میزان شیوع واقعی مواد مخدر نیز 5 میلیون نفر نسبت به جمعیت است و 20 درصد جرائم خرد، 50 درصد طلاق ها، 65 درصد همسرآزاری ها، 35 درصد سرقت ها و 25 درصد قتل ها مربوط به معتادان است و گردش مالی 3 میلیارد دلاری مواد مخدر می تواند بسیاری از عرصه های اقتصادی را تحت الشعاع قرار دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: یک سوال از آقای رحمانی فضلی دارم که آیا حضور غیرقانونی شما در دو پست یعنی دبیر کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور تقویت کننده این مشکلات نیست و خواستارم توضیحات صریح و شفاف خود را در محضر نمایندگان اعلام نمایید. همکاری شما با NGO قابل قبول نبوده و در بحث مبارزه با مواد مخدر مردم را درگیر نکرده اید. برای مهار و جلوگیری از چالش هایی مانند طلاق، مهاجرت و حاشیه نشینی و باندهای مواد مخدر، امنیت همایش ها و برنامه های فرهنگی یه خود چه نمره ای می دهید؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: