دستور نخست‌وزیر استرالیا برای ایمن‌سازی اماکن عمومی در برابر حملات تروریستی

کدخبر: 2110504

«مالکوم ترنبول» از توسعه‌دهندگان شهری خواست، در ساخت ساختمان‌ها، به ایمنی شهروندان توجه بیشتری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ افزایش تعداد حملات تروریستی در اماکن عمومی که اغلب بوسیله خودرو انجام می شوند، «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا ، را بر آن داشت تا راهبرد جدیدی را برای محافظت از مردم در خیابان ها و اماکن عمومی شهرهای این کشور بکار گیرد.

ترنبول از توسعه دهندگان شهری خواست در پروژه های جدید، سطح امنیت شهروندان را ارتقاء بخشند به این ترتیب که خودروی یک تروریست نتواند وارد مسیر پیاده رو شده و مردم را زیر بگیرد. همچنین در ساختمان های عمومی نیز تمهیدات جدیدی به کار گرفته شود تا در برابر شلیک اسلحه و یا انفجار مقاومت بالاتری داشته باشند.

سال گذشته و در زمان برگزاری جشن های روز ملی فرانسه یک تروریست با کامیون به جمعیت پیاده در شهر نیس حمله کرد و موجب کشته شدن 84 نفر شد. پنجشنبه گذشته نیز حادثه مشابهی در مرکز شهر بارسلون روی داد و راننده یک خودروی ون پس از یورش بردن به سمت جمعیت، 13 نفر را کشت و بیش از 100 نفر را مجروح کرد.

ترنبول درباره طرح جدید خود اظهار داشت: دستور اجرایی شدن این طرح برای شوراها، شرکت ها و اپراتورهای محلی فرستاده شده است تا در پروژه های جدید خود، علاوه بر ایمن‎ سازی مکان های عمومی در برابر حملات با اسلحه، چاقو، بمب و یا ابزارهای شیمیایی، آنها را در برابر یورش خودروهای افراط گرایان نیز ایمن کنند.

در گام نخست، مانع های فولادی در حاشیه تمام خیابان های اصلی، مراکز خرید و زمین های ورزشی نصب خواهد شد. سپس طرح های معماری جدیدی برای اجرایی شدن در پروژه های در دست احداث ارائه می شود و بکار بردن آنها از این پس در ساختمان سازی شهری اجباری خواهد شد.

ارتش استرالیا در جنگ های افغانستان و عراق یکی از متحدان آمریکا به حساب می آید و به دلیل بازگشت تعدادی از تروریست های خاورمیانه به استرالیا، این کشور از مدتها پیش در وضع امنیت هشدار قرار داشته است. در چند سال گذشته 13 مورد حمله تروریستی که اغلب بوسیله تروریست های ملقب به «گرگ تنها» صورت گرفته بودند، در استرالیا رخ داد.

ژانویه گذشته، راننده ای در ملبورن با خودرو اش به سمت جمعیت یورش برد که علاوه بر کشتن 4 عابر پیاده، بیش از 20 نفر را مجروح کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: