ذوالنور در نشست اتحادیه دانشجویان مستقل:

شعار آشتی ملی می‌خواهد جای شاکی و متهم را عوض کند/ آمار دولت در رابطه با اشتغال دروغ است

کدخبر: 2111021

نماینده مردم قم در مجلس گفت: طبق آماری که دولت در رابطه با اشتغال می‌دهد باید برای هر استان ۵۰ هزار شغل ایجاد شده باشد و من خواستم بگویند که ۵۰ هزار شغل در استان من کجا ایجاد شده است برای همین است که می‌گویم این آمارها دروغ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که با شعار «نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت» برگزار شد با اشاره به این سوال گفت: نوگرایی در حکومت باید در کنار پایبندی به حاکمیت باشد وگرنه خود به خود به سمت براندازی حرکت می کند و طبیعتاً در هیچ جای دنیا هیچ حکومتی نمی تواند براندازی را بپذیرد.

وی افزود: البته اگر بخواهیم نقاط ضعف را تقویت کنیم و اصلاحاتی انجام دهیم پسندیده است البته اصلاحات در صورتی که چهارچوب ها حفظ شود و در آن تأخیر و دگرگونی نباشد.

وی ادامه داد: کسانی که سال های اخیر بحث اصلاحات را مطرح کردند پشت یک شعار مخفی شدند و بیل بولدوزر خود را پای نظام انداختند و ساختارشکنی کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر در حکومت نوگرایی داشته باشیم حکومت به فسیل تبدیل خواهد شد تا کم کم بلایایی در حکومت نفوذ پیدا می کنند که مشکل ساز می شوند به همین دلیل باید شفافیت و تازگی در حکومت دیده شود و فروع بیجایی که منافع برخی جریان های سیاسی درست می کنند باید زودتر کنار زده وشد تا حکومت بتواند رشد خودش را داشته باشد، البته تنه و ریشه نباید آسیب ببیند.

ذوالنور در ادامه به عکس سلفی برخی نمایندگان با موگرینی اشاره کرد و گفت: این بحث که مطرح شد حداقل مردم متوجه شدند داخل مجلس چه خبر است. از یکی از نمایندگان که در این سلفی حضور داشت پرسیدم چه اشتیاقی از گرفتن این عکس داشتی و او گفت می خواهم اشتیاق ملت به تعامل با قاره سبز را نشان دهم! حال شما چه انتظاری از این طرز فکر دارید.

وی در ادامه با اشاره به سخنان زنگنه در رابطه با استخدام برخی از نمایندگان ادوار مجلس گفت: اظهاراتی را که اقای زنگنه مطرح کرد عجیب است که معنی این حرف این است که تمام هم و غم مسئولان، نمایندگان مجلس هستند در صورتی که ما 7 میلیون بیکار داریم.

وی افزود: اگر استخدام نشدن نمایندگان ادوار باعث می شود که وی منشاء فساد شود پس چه انتظاری از یک جوان بیکار داریم؟

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: می توانم با استدلال ثابت کنم آمارهای رئیس جمهور در خصوص ایجاد اشتغال دروغ است چرا ما در برابر بیکاری جوانان بی تفاوت هستیم ولی نگران بیکای برخی نمایندگان آن هم از یک طیف خاص شده ایم. اگر این حرف زنگنه مبنی بر اینکه ادوار مجلس را استخدام نکنیم به سمت فساد می روند درست است پس باید بگویید مجلس هم باید منشأ فساد باشد.

ذوالنور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان تاکید کرد: برخی از نمایندگان در ظاهر می گویند که مستقل هستند ولی در باطن اینگونه نیست. برخی از دوستان ما مانند بهروز نعمتی با لیست امید وارد مجلس شدند بعد به عنوان بازوهای چپ و راست آقای لاریجانی تشکیلاتی به نام مستغلین را زدند و بعد در انتخابات ریاست جمهوری با ستاد اصولگرایان اصلاح طلب از روحانی حمایت کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به ژست گیری فراکسیون ولایت افزود: لاریجانی بعد از اینکه به ریاست مجلس رسید فراکسیون را تشکیل نمی داد در نهایت زمزمه ای برای تشکیل فراکسیون مستقل شکل گرفت که ما معتقد بودیم این فراکسیون از 3 جریان موجود در مجلس استفاده می کند و همین امر هم باعث شد که خروجی هیأت رئیسه مجلس به شکل امروزی باشد.

وی با اشاره به حاکم بودن فضایی خاص در مجلس گفت: در بحث استیضاح آخوندی یکی از نمایندگان امضای خود را به خاطر باج خواهی خط زد و برای حفظ آبرویش دوباره درخواست کرد که استیضاح را امضا کند. از این اتفاقات در مجلس می افتد، در بحث استیضاح فرهادی هم 10 روز طول نکشید که 9 نفر از امضا کنندگان را منصرف کردند. اگر قرار بود اصولگرایان واقعاً بر مبنای اصولگرایی حرکت کنند برخی از وزرا بیشتر از 170 رأی نمی آوردند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: تمام اعضای اعتدال، امید و اصلاحات در مجلس تلاش کردند تا جهرمی رأی نیاورد ولی ما تلاش خود را کردیم تا او رأی بیاورد. در بحث آقای بیطرف هم برعکس این موضوع اتفاق افتاد و بیطرف رأی نیاورد چون نمایندگان نمی خواستند کسی با برند رئیس دولت اصلاحات و فتنه بیاید.

ذوالنور در پاسخ به سوال دیگری ادامه داد: آقای لاریجانی به پشتیبانی آقای بنایی در لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همزمان در 2 لیست اصلاح طلبان حضور داشت البته مردم قم به حرمت جامعه مدرسین به وی رأی دادند و از آن طرف آقای امیرآبادی با بیش از 100 هزار رأی بیشتر از آقای لاریجانی به مجلس راه پیدا کرد. به هرحال چهره ای که آقای لاریجانی در مجلس دارد یک چهره فراجناحی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی برای فراموش شدن فتنه 88 گفت: برخی از نمایندگان در مجلس حاضر نیستند در مورد 9 دی حرف بزنند یا مصاحبه کنند در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند جهت خود را با فتنه مشخص کنید.

وی افزود: مطرح شدن شعار آشتی ملی از طرف رئیس دولت اصلاحات فریب و یک نقاب نفاق است. همه ما می دانیم که شخصیت های بزرگی واسطه شدند تا مقام معظم رهبری به خاتمی 5 دقیقه وقت ملاقات بدهند ولی معظم له نپذیرفتند. در بیمارستان هم اقشار مختلف به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند ولی ایشان حاضر نشدند که خاتمی به بیمارستان بیاید. فتنه حیثیت نظام را لکه دار و در دشمن ایجاد امیدواری کرد. آن همه سختی و ویرانی به بار آورد، مسلماً پرونده خاتمی کمتر از کروبی و موسوی نیست.

وی ادامه داد: خاتمی حاضر نشد یک معذرت خواهی ساده از ملت داشته باشد و امروز سعی می کنند جای شاکی و متهم را عوض کنند. شعار آشتی ملی یعنی عوض کردن جای شاکی و متهم.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند مردم با هم قهر نیستند که آشتی کنند مردم با هم وحدت دارند و از فتنه گران هم نمی گذرند درست 3 روز بعد از فرمایشات رهبری 63 نفر از لیست امید به دستبوسی خاتمی رفتند چطور می شود که ما تعهد داده ایم به ولایت فقیه التزام داشته باشیم ولی به پابوسی خاتمی می رویم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمایندگان قسم خوردند و تعهد دادند ولی وقتی 63 نفر از آنها به دستبوسی خاتمی می روند یعنی شأن ولایتمداری مجلس آسیب دیده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص بنده 4 روز در مجلس چرخیدم ولی فقط توانستم 68 امضا از نمایندگان بگیرم، نماینده باید خدا ناظر، آخرت گرا، دین مدار و خداترس باشد و برای خودش کیسه ندوخته باشد و پای منافع شخصی اش وسط نباشد، رأی دور بعد برایش مهم نباشد و با حریت حرف بزند، آدم یا باید دیدش باز باشد یا دهانش.

وی در خصوص سوال دیگری اظهارداشت: طبق آماری که دولت در خصوص اشتغال می دهد یعنی برای هر استان 50 هزار شغل ایجاد شده است، من به رئیس جمهور، وزارت کار و استانداری نامه نوشتم و بارها گفتم لطف کنید و بگویید 50 هزار شغل استان ما کجا ایجاد شده است؟ برای همین است که می گویم در رابطه با این آمار دروغ گفته شده است.

وی در خاتمه گفت: ما باید واقعیت را به مردم بگوییم، مردم اینگونه بهتر می پذیرند. مسئولان هم اگر با صداقت با مردم صحبت کنند مردم از آنها خواهند پذیرفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: