سفیرافغانستان در تهران:

کابل در گسترش روابط با تهران در چارچوب منافع مشترک مصمم است

کدخبر: 2111097

سفیر افغانستان در تهران گفت: دولت وحدت ملی افغانستان مصمم است روابط ماندگار و دوستانه خود با ایران را در چارچوب منافع مشترک، احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی که به مناسبت روز ملی افغانستان برگزار شده بود علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امورخارجه، رسول اسلامی مدیر کل آسیای غربی وزارت امورخارجه،صلاح زواوی سفیر فلسطین و جمعی از سفرا و دیپلمات های سایر کشورها حضور یافتند.

نصیر احمدنور سفیر افغانستان در ایران در این مراسم با اشاره به نودوهشتمین سالگرد استقلال این کشور گفت: ایران و افغانستان از فرصت های بزرگ همکاری برخورد و با چالش های مشترک همراه هستند. وی ادامه داد:اراده سیاسی دوکشور بر آن است که با همکاری های دو کشور در چارچوب دو و چندجانبه همچنین منطقه ای به چالش های مشترک بویژه مقابله با تروریسم،افراط گرایی و خشونت که تهدیدی مشترک است پاسخی جهانی بدهند. سفیر افغانستان بابیان اینکه کشور ما در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد،خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید دچار این توهم شود که می توان تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرد، شاید بتوان آن‌را به بد و بدتر تقسیم کرد. وی ادامه داد:همکاری های جدی،صادقانه و همه جانبه دولت ها با افغانستان پاسخی جدی و مناسب به این چالش های فراملی خواهد بود.

احمدنور خاطرنشان کرد: روابط و همکاری های کابل و تهران در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و کنسولی شاهد پیشرفت روزافزون است.به دنبال سفر اردیبهشت سال جاری محمد جواد ظریف به کابل، ۵ کمیته اختصاصی بین دوکشور ایجاد شد تا در جلسات و مذاکرات مستمر و مشترک نهادینه سازی همکاری های دوجانبه را بررسی کنند. وی گفت: نخستین اجلاس کمیته ها ۳۸ خرداد سال جاری در تهران برگزار شد و اجلاس آتی کمیته های پنج گانه به زودی در کابل برگزار شود.حاصل این جلسات دستیابی به همکاری های مشترک بین دوکشور است. سفیرافغانستان خاطرنشان کرد: اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در کمتر از سه سال سه بار به تهران سفر کرد که آخرین با در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران بود که در دیدار دوجانبه با او تاکید کرد دولت وحدت ملی افغانستان مصمم است روابط ماندگار و دوستانه خود با ایران در چارچوب منافع مشترک، احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر گسترش دهد. وی با اشاره به دوبار بازدید عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان از ایران افزود: صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان هم به ایران سفر کرده است و رحمانی فضلی وزیر کشور ایران هم از کابل دیدن کردند و سفرها و دیدارها روابط خوب و روبه گسترش دو کشور را نشان می دهد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: