لاوروف: قصد نداریم خشم خود را بر سر مردم آمریکا خالی کنیم

کدخبر: 2111165

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، هدف آمریکا از توقف اعطای روادید به شهروندان روس، ایجاد ناراضایتی عمومی و سوق دادن مردم روسیه به سمت «انقلاب رنگین» است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که تصمیم دولت آمریکا برای محدودسازی اعطای روادید به شهروندان روسی با این هدف صورت گرفته تا مردم روسیه را نسبت به رهبران این کشور ناراضی کند. وی در عین حال وعده داد که روسیه قطعا قصد ندارد در پاسخ به این اقدام واشنگتن، برای مردم آمریکا به خاطر اخذ روادید روسیه مشکل تراشی کند.

لاوروف روز گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: «در مورد اقدامات ما برای پاسخگویی به این مسئله باید تنها این نکته را مورد تاکید قرار دهم و آن اینکه بدون تردید روسیه قصد ندارد به خاطر این اقدام، خشم خود را بر سر مردم آمریکا خالی کرده و آنها را برای دریافت روادید ورود به خاک فدراسیون روسیه دچار مشکل سازد. بنابراین اگر کسی به چنین پاسخی دلخوش کرده بود، باید او را مایوس کنم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «نخستین احساسی که به انسان دست می دهد، آن است که تصمیم واشنگتن در این رابطه با هدف ناراضی کردن شهروندان روسیه از اقدامات رهبران کشور و سوق دادن آنها در مسیر سازماندهی انقلاب رنگین در روسیه صورت گرفته است.»

وی یادآور شد، این منطق حاکم بر مقامات آمریکایی دیگر بر همه آشکار است. نیروی محرکه این منطق از زمان دولت باراک اوباما آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

لاوروف تاکید کرد که روسیه در پاسخگویی به این اقدام تعجیل به خرج نداده و قبل از هر واکنشی، تصمیم سفارت آمریکا را با دقت زیاد مورد بررسی قرار خواهد داد.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که ایالات متحده از تاریخ 23 آگوست اعطای هر نوع روادید غیرمهاجرتی را در سراسر خاک فدراسیون روسیه متوقف خواهد کرد. تشریفات مربوط به این مسئله از اول ماه سپتامبر، فقط در شهر مسکو، از سر گرفته خواهد شد. سفارت آمریکا علت این اقدام را کاهش تعداد کارکنان خود اعلام نموده است.

در بیانیه منتشره در سایت رسمی سفارت یادآوری شده است که علاوه بر این، سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور در سنت پترزبورگ، دیگر درخواست دریافت ویزا از شهروندان بلاروسی را نیز قبول نخواهند کرد. البته دفاتر نمایندگی آمریکا بطور کامل به ارائه خدمات خود به شهروندان ایالات متحده در روسیه ادامه خواهد داد.

سفارت آمریکا همچنین اعلام نمود که مقدمات خارج سازی کارکنان دفاتر نمایندگیهای دیپلماتیک این کشور، طبق درخواست مقامات مسکو از هم اکنون آغاز شده است.

در سایت رسمی سفارت در این باره آمده است: «در جهت اجرای درخواست رسمی دولت فدراسیون روسیه برای محدود سازی تعداد کارکنان نمایندگیهای دیپلماتیک ایالات متحده در خاک روسیه تا اول سپتامبر سال 2017، ما در حال فراهم سازی مقدمات خروج و کاهش کارکنان خویش هستیم.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: