مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی؛

اروپا دومین مقصد سلاح‌های اسرائیلی است

کدخبر: 2111428

تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اروپا در جایگاه دوم مقصد صادرات سلاح های این رژیم قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم زهیر اندراوس از ناصره نوشت: تازه ترین پژوهش مرکز پژوهش های امنیت ملی اسرائیل حاکی از آن است که در سال های اخیر تقاضا برای جنگ افزارهای مختلف از سوی کشورهای اروپایی به علت چالش های بزرگ امنیتی پیش روی این قاره افزایش یافته است. این رویکرد موجب افزایش قابل توجه صدور تجهیزات نظامی از اسرائیل به کشورهای اروپایی شده است.

پیش بینی می شود این امر [صدور تجهیزات امنیتی] طی سال های آینده به ویژه به کشورهای اروپای شرقی افزایش یابد.

در این پژوهش فاش شده است که در سال 2015، اروپا هدف دوم از نظر حجم صادرات سلاح از اسرائیل بود. حجم قراردادهای امنیتی با اسرائیل از هفتصد و بیست و چهار میلیون دلار در سال 2014 به یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال 2015 افزایش یافت. این روند در سال 2016 ادامه یافت به گونه ای که حجم قراردادهای صادرات [سلاح] به کشورهای اروپایی به یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار رسید.

در این پژوهش همچنین آمده است افزایش خرید سلاح از اسرائیل بخشی از افزایش کلی بودجه های امنیتی در کشورهای اروپایی است که در فاصله سال های 2015 و 2016، به میزان سه درصد افزایش یافته است. مشکلات ناشی از تروریسم و سرازیر شدن پناهندگان به اروپا از جمله عواملی است که موجب افزایش صدور تجهیزات امنیتی از اسرائیل به کشورهای این قاره در این دو سال شده است.

به نوشته این پژوهش، چالش های پیش روی کشورهای اروپایی شامل مهاجرت، تروریسم و تردیدها درباره قابل اعتماد بودن تعهدات آمریکا، همگی حاکی از آن است که در سال های آینده این کشورها رویکرد خود را در جهت تسلیحات امنیتی ادامه خواهند داد.

براساس این پژوهش، رژیم صهیونیستی باید از این فرصت برای تقویت روابط دوجانبه با کشورهای اروپایی به ویژه اروپای شرقی استفاده کند و دیدارهای نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با سران کشورهای اروپای شرقی در ماه ژوئیه می تواند پایگاهی برای تقویت این روابط باشد.

طبق این گزارش اگر رژیم صهیونیستی واقعا قصد دارد موقعیتش را به عنوان تامین کننده اصلی سلاح کشورهای اروپایی تقویت کند، باید به هنگام موافقت با صادرات تجهیزات امنیتی، سیاست مبتنی بر احتیاط را در پیش بگیرد، زیرا تشدید تنش بین کشورهای اروپای شرقی -که در حال دریافت سلاح هستند- و روسیه می تواند بر روابط تل آویو و مسکو تاثیر بگذارد و این موضوع می تواند با توجه به ادامه حضور روسیه در سوریه پیامدهای امنیتی منفی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: