عضو سابق کنگره آمریکا:

استراتژی ترامپ در افغانستان موفق نمی‌شود/ هدف حضور طولانی مدت است

کدخبر: 2111642

عضو سابق کنگره آمریکا با انتقاد از استراتژی جدید «ترامپ» برای افغانستان احتمال موفقیت آن را منتفی دانست.

به گزارش خبرزاری مهر، «ران پل» عضو سابق کنگره آمریکا و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه ای کوتاه با راشاتودی با اشاره به استراتژی جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده برای افغانستان گفت: این راهبرد پایگاه ترامپ را به خطر می اندازد و امکان موفقیت آن بعید است. این استراتژی دستورالعملی برای مصیبت است.

پل در ادامه گفت: حتی اگر ترامپ با این استراتژی بازی کند و به نئوکان ها نزدیک شود نمی تواند به موفقیت برسد. مردمی که از سناتور مک کین، گراهام و روبیو (۳ چهره اصلی سیاست خارجی در کنگره آمریکا) حمایت می کنند از استراتژی ترامپ حمایت نمی کنند. فکر می کنم او (ترامپ) در سیاست بازنده شده و جایگاه خود را از دست بدهد.

این نماینده سابق کنگره آمریکا همچنین از اقدام ترامپ در ماه آوریل در صدور فرمان استفاده از «مادر همه بمب ها» در افغانستان نیز انتقاد کرد و گفت: هدف ترامپ در افغانستان در ظرف ۶ ماه و یا یک سال محقق نمی شود. ترامپ در تلاش است تا برای مدت طولانی در افغانستان بماند. او می خواهد تعداد نظامیان آمریکایی را را در افغانستان افزایش بدهد اما ما نمی دانیم چه تعداد نیرو به افغانستان اعزام می شوند.

ترامپ دوشنبه شب استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد و در سخنرانی خود گفت تصمیم گرفته است که نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند چرا که نمی خواهد با خروج این نظامیان گروههای افراطی در افغانستان قدرت بگیرند. این سخن ترامپ برخلاف اظهارات پیشین وی است که حضور طولانی مدت نظامیان آمریکایی در افغانستان را زیر سوال برده بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: