اجرای طرح توانمند سازی مدیران و مربیان ۶ هزار مدرسه و مهد‌کودک برای ترویج فرهنگ نماز

کدخبر: 2117722

معاون آموزش ستاد اقامه نماز کشور درباره طرح فراگیر آموزش مدیران مدارس و مهدهای کودک گفت: از نیمه دوم مهرماه به مدت یک ماه در ۴ هزار مدرسه و نیز در ۲ هزار و ۲۰ مهدکودک، مدیران مدارس و مهدهای کودک آموزش کوتاه‌مدت برای ترویج فرهنگ نماز می‌بینند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گردهمایی آموزشی و توجیهی مدرسین مراکز تخصصی نماز قم و مشهد در طرح های «مبین» و «نیک» با حضور معاون و مدیران معاونت فرهنگی ستاد، مدیر کل قرآن و نماز آموزش و پرورش و نماینده بهزیستی کشور هم اکنون در حال برگزاری است.

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا درباره طرح فراگیر آموزش مدیران مدارس و مهدهای کودک گفت: از جمله برنامه ها و فعالیت هایی ستاد اقامه نماز کشور، طرح فراگیر آموزش مدیران مدارس و نیز مدیران و مربیان مهدکودک وابسته به سازمان بهزیستی است. در همین زمینه قرار است از نیمه دوم مهرماه به مدت یک ماه در 4 هزار مدرسه و نیز در 2 هزار و 20 مهدکودک، مدیران مدارس و مهدهای کودک آموزش کوتاه مدت نماز ببینند.

وی با اشاره به طرح «مبین» و «نیک» گفت: در جلسه امروز قصد داریم در قالب طرح های «مبین» و «نیک» دو کارگاه ها 6 ساعته با مدرسینی که بناست به عنوان اساتید این دوره در مدارس و مهدهای کودک حضور پیدا کنند، نشست هم اندیشی و تبادل تجربه داشته باشیم و درباره الگوهای برتر تدریس نماز و نیز شیوه های تدریس، سرفصل های آموزشی و شیوه های برتر تدریس این دوره، تبادل نظر و گفت وگو کنیم.

سرگزی درباره علت نامگذاری طرح های «مبین» و «نیک» اظهار کرد: طرح مبین مخفف «مدیریت برنامه های یاوران نماز» ویژه مدیران مدارس است. همان طور که اشاره کردم چهار هزار مدیر مدرسه دوره اول متوسطه را تحت پوشش داریم. امسال با برگزاری دوره چهارم این طرح، تمام مدارس متوسطه دوره اول تحت پوشش طرح مبین قرار می گیرند. طرح نیک مخفف «نماز یاوران کودک» مخصوص مربیان و مدیران مهدهای کودک سازمان بهزیستی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: