بلومبرگ: نیکی هیلی به همراه تیلرسون در نشست ۱+۵ شرکت خواهد کرد

کدخبر: 2119813

اخبار منتشره حاکی از آن است که نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست گروه ۱+۵ به همراه وزیر خارجه آمریکا حضور خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از بلومبرگ، نیکی هیلی - نماینده آمریکا در سازمان ملل - در جلسه وزرای خارجه گروه 1+5 که در شکل گیری توافق هسته ای ایران سهیم بودند، شرکت خواهد کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا -- در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، این توافق را «مایه خجالت آمریکا» و «بدترین توافق» خواند.

حضور هیلی در کنار رکس تیلرسون - وزیر خارجه آمریکا - در این نشست، نشان از افزایش اهمیت وی در تیم سیاست خارجی دولت آمریکا دارد. این دو مقام آمریکایی روز چهارشنبه با وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران دیدار خواهند کرد. گفته ها حاکی است تیم آمریکایی در تلاش برای متقاعد کردن وزرای خارجه گروه 1+5 به منظور انجام مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای ایران است.

با این حال، به نظر می رسد برنامه آمریکا برای تجدید مذاکرات درباره این توافق مورد حمایت قرار نخواهد گرفت. امانوئل مکرون، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه درباره این مسئله نظراتی بر خلاف دونالد ترامپ بیان کرد. وی گفت: «در صورتی که ما این توافق را محکوم کنیم، آیا ما پروتکل الحاقی را بهتر مدیریت خواهیم کرد؟ من اینگونه فکر نمی کنم.»

محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه ایران - نیز در این باره در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «توافق بهتر، خیال مطلق است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: