دانستنی‌های علمی پزشکی؛

ویتامینی برای کاهش سریع درد کمر/ کبودی بدن کودکان را جدی بگیرید/ میوه‌های چربی سوز را بشناسید/ خطرهای رژیم غذایی بسیار کم چرب

کدخبر: 2120073

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آیا می توان بدون کبد زنده ماند؟

با توجه به وظایفی که کبد بر عهده دارد به طور حتم نمی توان بدون کبد زنده ماند. ولی باید این نکته را در نظر داشت که در بسیاری از بیماری های کبدی درصد کمی از آن دچار ضایعه شده و به این دلیل فقط برخی از فعالیت های کبدی دچار اختلال می شوند. به این ترتیب در اکثر بیماری های کبدی، حیات بیمار به خطر نمی افتد. به عبارت ساده تر چنانچه تنها کمتر از یک سوم کبد سالم باشد، همین قسمت کوچک می تواند نیازهای طبیعی بدن را برطرف کند.

افزایش خطر سرطان با رژیم غذایی کم چرب

سرطان های کولون ، پستان و پروستات همگی با دریافت ناکافی اسیدهای چرب ضروری مرتبط اند. تحقیقات نشان داده اند که دریافت بالای امگا3 تومور پروستات و رشد سلول های سرطانی را کند می کند. اگر در رژیم غذایی تان از لحاظ چربی های سالم کمبودهایی وجود دارد می تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش دهد.

ید، ماده ضروری برای زنان باردار

در دوران بارداری بدن مادر به 220 میکروگرم ید در روز برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک نیاز دارد که باید انواع محصولات لبنی (شیر، پنیر، ماست) و همچنین سیب زمینی پخته شده و مقدار محدودی (8 تا 12 اوز) غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون و میگو باید مصرف شود.

افراد سیگاری مبتلا به HIV در معرض ریسک بالای سرطان ریه

تحقیقات به دست آمده نشان می دهد، افراد آلوده به ویروس HIV و تحت درمان ضدویروسی که سیگار می کشند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان ریه در مقایسه با ایدز هستند.

ویتامینی برای کاهش سریع درد کمر/ کبودی بدن کودکان را جدی بگیرید/ میوه های چربی سوز را بشناسید/ خطرات رژیم غذایی بسیار کم چرب

برای کاهش وزن لیمو مصرف کنید

برای کمک به کاهش وزن و محافظت از خود در برابر خطر چاقی، روزتان را با ترکیب آب و آبلیمو شروع کنید. لیموترش گوارش را بهبود داده و به سم زدایی از بدن کمک می کند. سم هایی که در بدن تان جمع می شوند، متابولیسم تان را کُند می کنند. مطالعه ای نشان داده مصرف لیموترش، افزایش وزن را سرکوب کرده و مانع تجمع چربی در بدن می شود.

چرا همیشه احساس گرسنگی می کنیم؟

وقتی کربوهیدرات های شیرین یا نشاسته ای مانند دونات، شیرینی یا نوشابه معمولی می خورید، آنها به یک باره قند زیادی را به سیستم بدن شما می فرستند. بنابراین بدن شما هورمون انسولین را آزاد می کند که به سلول های شما کمک می کند از آن به عنوان سوخت استفاده کنید یا آن را برای بعد ذخیره کنید. اما این جریان قندی می تواند بدن شما را به انسولین بیشتری نیازمند کند که می تواند بیش از حد قند خون را کاهش داده و شما را گرسنه کند.

ویتامینی برای کاهش سریع درد کمر/ کبودی بدن کودکان را جدی بگیرید/ میوه های چربی سوز را بشناسید/ خطرات رژیم غذایی بسیار کم چرب

کبودی پشت گوش و زیر چشم کودک را جدی بگیرید

والدین باید دقت کنند در صورتی که بعد از ضربه به سر، پشت گوش و زیر چشم کودک کبودی وجود داشته باشد، نشانه آن است که شکستگی در قاعده جمجمه و خونریزی اتفاق افتاده است.

ویتامینی برای کاهش سریع درد کمر

مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامینD در مبتلایان به تنگی کانال نخاع نیز شایع است. مصرف روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامینD برای مردم ضروری است. می توان با قرارگیری روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید و مصرف مواد غذایی غنی شده با این ویتامین، کمبود آن را جبران کرد.

عامل سردرد

استرس می تواند ایجادکننده سردردهای تنشی باشد. این نوع سردرد که با احساس فشار در 2 طرف سر همراه است، نگران کننده نیست و تنها راه درمان آن مدیریت استرس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: