دزدان میلیاردی شمال شهر تهران دستگیر شدند/سرقت به روش«توپی زنی»از خانه های اعیانی

کدخبر: 2121574

دزدانی که چندین میلیارد از خانه های شمال شهر سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز هفدهم خرداد ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع سرقت منزل در خیابان دولت به کلانتری ۱۲۴ قلهک اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " سرقت منزل " و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در تحقیقات پلیسی به کارآگاهان گفت: هنگامی که به اتفاق خانواده ام از مسافرت برگشتیم متوجه شدم قفل در منزلم تخریب شده و سارقان، اموالی به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون تومان شامل چندین قاب ساعت طلای مردانه و زنانه، مقادیر قابل توجهی طلا و جواهر، بیش از ۱۵ هزار دلار و ۲۰ میلیون وجه نقد را سرقت کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل در خیابان دولت ، شکایت های مشابه دیگری با موضوع سرقت منزل به شیوه «توپی زنی» به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت ۸ شب پنج شنبه ۴ تیرماه منزل را ترک و ساعت یک بامداد به خانه مراجعه کردم، هنگامیکه وارد پارکینگ شدم متوجه نبود خودرو شدم، هراسان به آپارتمانم که در طبقه چهارم بود رفته و مشاهده کردم که «توپی» درب تخریب شده است،زمانی که وارد خانه شدم مشاهده کردم که گاوصندوق داخل خانه به همراه محتویات آن شامل طلا و جواهر، سکه، دلار و ارز و چند قاب ساعت مچی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

مالباخته ای دیگر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در همان ابتدای ورود به منزل از بهم ریختگی خانه متوجه سرقت شدم، در ها تماما شکسته بود. با بررسی بیشتر متوجه شدم اموال داخل خانه شامل طلا ها و جواهرات، ساعت های مچی طلا،۱۰۰ عدد سکه طلا،۵۰ هزار دلار و حدود ۳۰ میلیون وجه نقد، ۵ کیلو طلا، اوراق دیگر به ارزش 1.5 میلیارد تومان سرقت شده است.

مالباخته ای دیگر نیز در شکایتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۱۳ دی ماه چهار روز به مسافرت رفتم، وقتی به خانه مراجعه کردم متوجه تخریب توپی درب ورودی واحد منزل شدم در همان وارسی ابتدایی مشاهده کردم درب گاوصندوق تخریب شده و محتویات آن شامل چندین سرویس برلیان، یک قطعه انگشتر الماس، چندین قاب طلا، چندین گردنبند یاقوت، تعدادی خودنویس نفیس وغیره مجموعا به ارزش یک و نیم میلیارد تومان سرقت شده که پرونده اولیه در کلانتری ۱۲۳ نیاوران تنظیم شد.

با توجه به سرقت های متعدد مشابه منزل در نواحی شمالی تهران که در تمامی آن ها سارقان به شیوه تخریب درب ورودی آپارتمان ها سرقت های خود را انجام داده بودند، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی به صورت وی‍ژه تحقیقات خود را آغاز کردند.

در بررسی تصاویر بدست آمده از صحنه های مختلف سرقت، یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار متواری منزل به نام محسن که با تأمین قرار قانونی از زندان مرخصی گرفته و پس از آن از مخفیگاهش در تهران متواری شده بود، شناسایی و تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد.

با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سوابق محسن، کارآگاهان در چندین تحقیقات نامحسوس، موفق به شناسایی مخفیگاه محسن این بار در غرب تهران شده و در ساعت ۳ بامداد ۱۷ مردادماه ماه وی را در خانه لوکس و اعیانی در حوالی بلوار فردوس دستگیر و در بازرسی از خانه استیجاری او تعداد زیادی کیف زنانه، انواع ادکلن های مارک و گرانقیمت، ابزار و ادوات مخصوص سرقت از منزل و غیره کشف و توقیف شد.

محسن پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، در همان تحقیقات اولیه به ده ها فقره سرقت منزل در مناطق شمال تهران به ویژه نیاوران ، پاسداران، شهرک قدس (شهرک غرب) به روش توپی زنی و تخریب درب ورودی معترف و به کارآگاهان گفت: در مناطق پاسداران، قلهک، خیابان های دیباجی و دولت به اتفاق برادرم به نام "علی " سرقت ها را انجام دادیم.

به دنبال اعترافات متهم، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه "علی" در محله فلاح تهران، در اقدامی ضربتی او را دستگیر و یک دستگاه خودروی مزدا ۳ که در زمان سرقت ها از آن استفاده شده بود، توقیف کردند.

برابر اعترافات صریح این دو برادر، محسن پس از آزادی از زندان با تشکیل یک باند حرفه ای و به اتفاق تعداد دیگری از سارقین حرفه ای به نام های"سامان"، "وحید" اقدام به سرقت منزل در مناطق وسیعی از شمال پایتخت کرده اند.

با انجام تحقیقات پلیسی و استخراج تصاویر متهمان از سیستم جامع پلیس آگاهی، دو تن از همدستان متهمان به نام های "وحید. ب" و "سامان. ب"شناسایی، در بررسی های بیشتر مشخص شد که این دو متهم به تازگی در پرونده ای دیگر دستگیر و حال حاضر در زندان به سر می برند که ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی، متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در تحقیقات پلیسی به سرقت های جدید با مشارکت "محسن و علی" معترف شدند که تنها در یک فقره از سرقت ها، در محله دروس تهران اموالی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان سرقت کرده بودند.

دزدان از هر خانه 1.5 میلیارد تومان سرقت می کردند

در بررسی محل های سرقت و با بررسی اعترافات سارقان مشخص شد نامبردگان ابتدا با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی و گشت زنی در کوچه ها و محله های خلوت مناطق شمالی تهران کرده و پس از شناسایی خانه های خالی از سکنه، در قالب گروه های چهار نفره و با خودرو های لوکس و مدل بالا نظیر سانتافه، مزدا ۳ و زانتیا به محل سرقت مراجعه و با اطمینان از خالی بودن محل سرقت ضمن تخریب قفل درب های ورودی منازل، در مرحله اول اقدام به تخربب گاوصندوق های داخل منازل کرده و اموال با ارزش نظیر طلا، جواهرات، سکه، اسکناس و دلار و ارز را سرقت و از صحنه متواری می شدند.

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به توقیف چندین میلیارد تومانی اموال و وجوه نقد از متهمان، بیان کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعدادی از خریداران اموال مسروقه و کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از آن ها شدند که با شناسایی قسمتی از اموال از سوی مالباختگان، برابر هماهنگی های لازم قضایی اموال شناسایی شده به صاحبان آن ها تحویل و وجوه نقد به دست آمده از متهمان برابر دستور قضایی توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقان حرفه ای و سابقه دار، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است، لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند درخواست می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: