دولت وفاق ملی فلسطین هفته آینده در نوار غزه تشکیل جلسه می دهد

کدخبر: 2122403

در پی اقدام حماس برای انحلال کمیته اداری خود در نوار غزه، دولت وفاق ملی فلسطین هفته آینده در نوار غزه تشکیل جسله می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الحیات»،‌ دولت وفاق ملی فلسطین جلسه هفتگی خود را هفته آینده در نوار غزه برگزار می کند.

یوسف المحمود سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد نخست وزیر و اعضای دولت وفاق ملی هفته آینده روز دوشنبه راهی نوار غزه خواهند شد تا مسئولیت خود را در این منطقه از سر بگیرند. وی تأکید کرد که نشست هفتگی دولت روز سه شنبه آتی در نوار غزه تشکیل خواهد شد و دولت تلاش خواهد کرد تا برای بازیابی وحدت ملی، شکاف میان جریان های فلسطینی را پایان دهد.

جنبش حماس هم در بیانیه ای کوتاه از بازگشت دولت وفاق ملی به نوار غزه استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که دولت فلسطین بتواند در انجام وظایف خود موفق باشد. عبداللطیق القانوع سخنگوی حماس ابراز امیدواری کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات تحریمی خود علیه نوار غزه را لغو کند.

روزنامه الحیات به نقل از یک مسئول ارشد در جنبش فتح گزارش داده که روند رفع اختلاف ها با حماس پلکانی و شاید هم طولانی باشد. وی تأکید کرده که دو مسأله مهم برای موفقیت این روند وجود دارد یکی اینکه دولت بتواند بدون چالش یا دخالت هایی از سوی حماس کار خود را در نوار غزه پی بگیرد و دیگری گفتگوهایی است که قرار است میان حماس و فتح برای آشتی و رفع اختلافات صورت بگیرد. به گفته او این مذاکرات مسأله برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین، گروه های مسلح در غزه و دیگر مسائل را شامل می شود.

این مسئول فتح گفته که حماس به دلیل فشارهایی که تحریم های تشکیلات خودگردان بر این گروه ایجاد کرده بود ناچار به عقب نشینی و انحلال کمیته اداری خود شده است به همین دلیل شک و شبهه ای در خصوص نیت و مقصود واقعی حماس وجود دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: