لاریجانی مطرح کرد؛

بازبینی نقشه تحول آموزش پزشکی کشور تا آبان ماه / ادغام حوزه آموزش پزشکی با وزارت علوم اشتباه است

کدخبر: 2126970

معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: اکنون بیمارستان‌ها ۴۰ درصد آموزش‌های بالینی را تشکیل می‌دهند که انتقال حوزه آموزش پزشکی به وزارت علوم در زمان کنونی اقدامی نادرست و هزینه‌بر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم گردهمایی رؤسای مراکز توسعه آموزش پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تحول آموزش پزشکی بحث مهمی محسوب می شود که در دانشگاه ها ایجاد شده و مراکز توسعه آموزش پزشکی در این راستا اقدامات و کارهای خوبی را انجام داده است.

وی بیان کرد: یکی از مأموریت های دانشگاه علوم پزشکی آموزش پزشکی است که در احکام جدید صادره توسط وزارت بهداشت توجه ویژه ای به این مبحث و همچنین نقشه تحول پزشکی شده است؛ دانشگاه های علوم پزشکی تمرکز خاصی در بحث تحول آموزش پزشکی دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه پزشکی چالش های مالی زیاد داریم.

لاریجانی با بیان اینکه 50 درصد از مکاتبات وزارت بهداشت بر عهده حوزه آموزشی بوده و در این بخش حجم کارها زیاد است، افزود: مراکز توسعه آموزش پزشکی کانون تحول در دانشگاه ها هستند و حمایت از طرح های توسعه باعث ایجاد تحولات در مراکز توسعه آموزش پزشکی می شود.

وی ادامه داد: نقشه توسعه ششم کشور در حوزه پزشکی تأکید جدی به بحث تحول آموزش پزشکی دارد و باید اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز بیش از گذشته به این موضوع توجه کنند.

لاریجانی مطرح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا آبان ماه بازبینی در نقشه تحول آموزش پزشکی انجام و در همین راستا جلسه ای مجدد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی از پتانسیل و ظرفیت عظیمی برخوردارند که متأسفانه ما از آن غافل هستیم، تصریح کرد: حوزه آموزش پزشکی دارای چالش های زیادی است و بحث ادغام وزارت بهداشت در آموزش پزشکی بسیار مهم تلقی می شود و در همین راستا جلسات متعددی در سالن های مختلف از جمله وزارت بهداشت و شورای تشخیص مصلحت برگزار و با تأیید سیاست های رهبری به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

لاریجانی تصریح کرد: اکنون بیمارستان ها 40 درصد آموزش های بالینی را تشکیل می دهند که انتقال حوزه آموزش پزشکی به وزارت علوم در زمان کنونی اقدامی نادرست و هزینه بر است.

وی یادآور شد: هر منطقه آمایشی می تواند 70 درصد نیروهای خود را تأمین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: