آیت الله اراکی در سخنرانی پیش از خطبه:

امیدواریم با بهره‌گیری از مراسم اربعین راه برای وحدت امت اسلامی هموار شود

کدخبر: 2127210

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از مراسم اربعین و سایر مراسم های اهل بیت، راه برای وحدت امت اسلامی هموار شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز 21 مهر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه به مناسبت سالروز تشکیل این مجمع، اظهار داشت: اگر در بین جمعی از مردم، ستیز به راه افتد و کشتار بین آنها رخنه کند، از نشانه های عذاب الهی است چرا که دشمنی و جنگ نشانه عذاب الهی است.

وی در ادامه افزود: از همانجا که مخالفت با اهل بیت شنیده می شود، ندای تفرقه و اختلاف هم می شنویم، در حقیقت اهل بیت پیامبر اساس اتحاد هستند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی و تظاهرات عظیم ده ها میلیونی بی سابقه در تاریخ بشر هستیم، ادامه داد: در تظاهرات اربعین مطمئنا بیش از سی میلیون در آن شرکت خواهند کرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه همه این ده ها میلیون نفر یک دست و یک جهت هستند، افزود: این از معجزات پیامبر اکرم است، امروز این معجزه در حال تفسیر است که اهل بیت امان امت از اختلاف و منشأ نزول رحمت الهی هستند.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه مسلمانان گرد اهل بیت جمع شوند و با وحدت کلمه حول محور قرآن، پیامبر و اهل بیت یک دل باشند و با این یک دستی رحمت خدا نازل می شود.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در روایات گفته شده از آن روز که امام حسین (ع) به شهادت رسید، ندا سرداده شد که برای این امت عید فطری که همه بخواهند با هم عید بگیرند اتفاق نخواهد افتاد، گفت: اما در عاشورا همه یکی هستیم و هیچگاه اختلاف در عاشورا نداشتیم ولی در عید فطر اختلاف داریم و این نشانه این است که تنها حسین بن علی(ع) می تواند دلها را یکی کند. امیدوارم با بهره گیری از مراسم اربعین و سایر مراسم های اهل بیت، راه برای وحدت امت اسلامی هموار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: