تبعاتی که در راه است

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست بوکس بدون ارسال و تایید اساسنامه‌ فدراسیون از سوی «آیبا»/سؤالات اساسی درباره ناطق‌نوری و داوری

کدخبر: 2127882

فدراسیون جهانی بوکس با ارسال نامه‌ای خواستار توضیحات ایران در خصوص استعفای ناطق‌نوری و سرپرستی افشین داوری شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون بوکس از روز 11 مهرماه آغاز شده و فردا (دوشنبه) 24 مهرماه نیز پایان خواهد پذیرفت اما زمزمه های خوبی از برگزاری انتخابات این رشته ورزشی به گوش نمی رسد.

در هفته گذشته از سوی کمیته انضباطی کنگره جهانی بوکس (IBA)، دکتر چینگ کوو وو، رئیس اهل چین تایپه فدراسیون جهانی بوکس از سمت خود برکنار شد و فعالیت های او به حالت تعلیق در آمد تا در ماه آینده میلادی در دبی اعضای کنگره جهانی در خصوص او تصمیم گیری و در صورت نیاز به انتخاب رئیس جدید اقدام کنند.

شنیده می شود بعد از تعلیق فعالیت های دکتر وو از سوی آیبا، نظرخواهی از سوی آنها از اعضای فدراسیون جهانی در خصوص عملکرد رئیس سابق آیبا صورت می گیرد که فدراسیون بوکس ایران با امضای افشین داوری و به عنوان رئیس فدراسیون بوکس ایران به آن پاسخ و با تعجب فدراسیون جهانی مواجه می شود.

همه این اتفاقاتی در حالی است که فدراسیون جهانی از مدت ها قبل خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون بوکس ایران و تطبیق آن با اساسنامه فدراسیون جهانی شده است اما به دنبال تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون بوکس این کار تا به حال انجام نشده و حتی خبر استعفای ناطق نوری و انتخاب سرپرست جدید برای این فدراسیون نیز به فدراسیون جهانی اعلام نشده است.

گفته می شود بعد از این اتفاقات نامه ای به ایران ارسال شده که چند سؤال و نکته اساسی در آن پرسیده شده که شامل این موارد است:

1- ناطق نوری به چه دلیلی از ریاست فدراسیون بوکس ایران رفته است؟

2- چه زمانی مجمع فدراسیون بوکس ایران برگزار و با استعفای رئیس سابق فدراسیون بوکس ایران موافقت شده است؟

3- افشین داوری چه کسی است و به چه دلیل به عنوان رئیس فدراسیون بوکس ایران مکاتبات را انجام داده است؟

4- انتخابات فدراسیون بوکس ایران تا زمان اصلاح اساسنامه و تایید آن توسط فدراسیون جهانی بوکس نباید برگزار شود.

همه این پیگیری ها از سوی فدراسیون جهانی (آیبا) در حالی انجام شده که ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون بوکس در حال انجام است و تا امروز (یکشنبه) افشین داوری، روح الله حسینی، حسین ثوری، حسین فشی، دلاور صیامی ، بهزاد کتیرایی و بدرالملوک کهرنگی برای حضور در انتخابات فدراسیون بوکس ثبت نام کرده اند.

قطعا در صورت جدی بودن پیگیری های آیبا برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس فدراسیون بی فایده و انتخابات از نظر آنها فاقد وجاهت قانونی خواهد بود و قطعا تبعاتی برای بوکس ایران خواهد داشت. خبرهای تایید نشده حکایت از آن دارد که کمیته بین المللی المپیک هم روی این موضوع حساس شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: