امیر قطر برای گفتگو با کشورهای عربی تحریم‌کننده دوحه اعلام آمادگی کرد

کدخبر: 2128666

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اعلام کرد قطر از گفتگو برای حل مناقشه دوحه با برخی کشور‌های عرب خلیج فارس حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ، روز چهارشنبه در جریان سفری به اندونزی گفت دوحه از گفتگو برای حل مناقشه قطر با سایر کشور های عرب خلیج فارس حمایت می کند.

او گفت درباره این مسئله را با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، گفتگو کرده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی که بعد از دیدار با رئیس جمهور اندونزی در کاخ ریاست جمهوری در بوگور نزدیک جاکارتا -پایتخت اندونزی- با خبرنگاران صحبت کرد، گفت: «ما این مطلب را انتقال دادیم که قطر آماده است برای حل مسئله وارد گفتگو شود؛ زیرا ما می دانیم که هیچکس برنده نخواهد بود. ما همه با هم برادریم و به سبب این بحران، رنج می بریم.»

این در حالیست که رئیس جمهور اندونزی به صورت علنی به این مسئله نپرداخته است.

امیر قطر پیش از این -که کشورش بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در جهان است- به مالزی و سنگاپور نیز سفر کرد.

اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی، روابط نزدیکی با جهان عرب دارد.

عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در تاریخ پنج ژوئن روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را حمایت مالی از تروریسم متهم کردند. قطر این اتهامات را تکذیب می کند.

عربستان و کشور های عرب هم پیمان آن فهرستی از ۱۳ درخواست را از قطر مطرح کرده اند که تعطیلی شبکه الجزیره و محدود کردن روابط با ایران در میان آن ها قرار دارد.

کویت و مقامات ارشد آمریکایی سعی کرده اند در این موضوع میانجیگری کنند ولی نشانه چندانی دال بر حل سریع این بحران دیده نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: