در حاشیه نشست هیئت دولت:

حجتی: با همکاری دولت و سازمان برنامه، مطالبات گندم‌کاران در روز‌های آینده پرداخت می‌شود

کدخبر: 2128770

وزیر کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در تلاش است تا در اسرع وقت مطالبات گندم‌کاران را تسویه کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمود حجتی وزیر کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خرید تضمینی گندم اظهار کرد: دولت برای خرید تضمینی گندم ورود می کند اما حداقل قیمت، مورد رضایت تولیدکنندگان قرار ندارد بنابراین باید بازار به سمتی هدایت شود که نارضایتی تولیدکنندگان را به همراه نداشته باشد.

حجتی ادامه داد: باید با حمایت تولیدکنندگان، زنجیره تولید در شاخه های مختلف از مزرعه تا سفره توسط تولید کنندگان و ایجاد تشکل ها و شرکت های بازرگانی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشاورزی اضافه کرد: در این راستا می توان از صادرکنندگان و بازار تقاضای همکاری کرد البته با همکاری وزارت کشور و شهرداری هم می توان غرف میوه و تبار در بازار شهرهای بزرگ را در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد که خوشبختانه تمهیدات انجام این امور در دست انجام است.

خرید تضمینی گندم باعث کاهش کشت گندم و خودکفایی شده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خرید تضمینی گندم و تأخیر در پرداخت پول کشاورزان باعث کاهش کشت گندم و خودکفایی شده است، متذکر شد: امیدوارم تأخیر در پرداخت پول کشاورزان تأثیری در کشت گندم نداشته باشد و تولید کنندگان عذر ما را بپذیرند.

حجتی اضافه کرد: وزارت جهاد و کشاورزی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و دولت در حال همکاری است تا بتواند در اسرع وقت پول کشاورزان را پرداخت کند.

وزیر کشاورزی افزود: حداکثر تا یک ماه آینده پول گندم کاران تسویه می شود و امیدوارم در روزهای آینده هم پرداخت هایی به کشاورزان داشته باشیم.

قیمت سیب درختی در بازار از قیمت تضمینی آن بالاتر است

درباره مشکلات باغداران برای فروش محصولات با قیمت مناسب گفت: تولید و عرضه و تقاضا بنا نیست توسط دولت انجام شود. این مسائل باید در بازار انجام شود اما قیمت سیب درختی در بازار از قیمت تضمینی آن بالاتر است و قیمت تضمینی حداقل است. اما امسال وضعیت سیب درختی ما خوب است.

وی افزود: تمهیداتی را برای صادرات سیب درختی فراهم کرده ایم و دولت این اجازه را داده که هر کسی سیب درختی صادر می کند، می تواند به ازای آن موز با تعرفه ترجیحی وارد کند یعنی غیر مستقیم یارانه صادراتی درباره سیب و حتی کشمش صادر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: