قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان :

تشکل‌های ضعیف برای کادرسازی باید ادغام شوند

کدخبر: 2128975

عضو حزب مردم سالاری گفت: بسیاری از تشکل‌های ضعیف برای کادرسازی باید ادغام شوند.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره فقدان کادرسازی و تربیت اشخاص کارامد از سوی برخی از احزاب اظهار کرد: برخی نهادهای سیاسی با برچسب حزب در کشور وجود دارند که کارکردهای حزبی را به درستی درک نکرده اند به نحوی که برخی ویژگی های احزاب سیاسی را دارند و بسیاری از دیگر مولفه ها را ندارند.

قنبری افزود: کادرسازی یکی از کارکردهای مهم احزاب سیاسی است چرا که جریان های سیاسی موظفند که اشخاص شایسته ای را جهت حضور در پست های مدیریتی کشور تربیت کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد: به همین دلیل چندی است که شاهد ضعف تشکل های سیاسی در کشور هستیم به نحوی که بسیاری از جریان ها نمی توانند اهداف خود را به درستی پیش ببرند که بسیاری از این کاستی ها ناشی از نداشتن برنامه هایی در کادرسازی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به بررسی تاریخی درباره عملکرد احزاب در کشور بپردازیم خواهیم دید که نسبت به گذشته دچار پسرفت شده ایم که دلیل آن درک نکردن وظایف خطیر جریان های سیاسی از سوی برخی تشکل ها است.

قنبری تأکید کرد: لذا لازم است که آسیب شناسی اساسی ای از فعالیت های حزبی صورت گیرد و موانع موجود بر سر راه فعالیت های سیاسی هموار شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری عنوان کرد: احزاب قدرتمندی در کشور وجود ندارند که بتوانند به کادرسازی بپردازند چرا که بسیاری از تشکل های سیاسی دارای چارچوب فکری محدودی بوده و بر اشخاص خاصی تمرکز دارند به این صورت که عده ای دور یکدیگر جمع شده اند و خواهان این هستند که تفکرات خود را پیش ببرند لذا از چنین احزابی نمی توان انتظار داشت که به کادرسازی بپردازند.

وی اظهار کرد: کادرسازی در احزاب نیازمند ابزار لازم برای آموزش و منابع مالی است که این منابع باید تأمین شوند لذا در شرایطی می توان به سمت کادرسازی و فعالیت و تربیت افراد نخبه پرداخت که با کارکردهای واقعی احزاب پیش رویم و بسیاری از تشکل های ضعیف که فعالیت چندانی ندارند با یکدیگر ادغام شوند در نتیجه جریان های قدرتمندی به وجود بیایند که بتوانند به تربیت افراد نخبه و کارآمد بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: