باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی "المیادین"

کدخبر: 2128979

نقش آفرینی مستشاری سپاه پاسداران در عراق و سوریه منجر به آزاد سازی مناطق وسیعی از این دو کشور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه گام به گام در حال پیشروی در مناطق شرقی سوریه هستند .

اخیرا نیروهای سوری توانستند شهر راهبردی المیادین را در شرق سوریه آزاد کنند که یکی از مناطق کلیدی تحت اشغال تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش بود.

تحلیلگران می گویند: کمک های مستشاری سپاه پاسداران کمک زیادی در موفقیت های نیروهای سوری کرده است و این کشور توانسته به کمک های مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر از مناطق سوریه و به خصوص بخش های وسیعی از استان دیرالزور را آزاد کند.

برخی کارشناسان مسائل منطقه غرب آسیا معتقدند که پاکسازی المیادین یک شرایط ایده آل را برای ارتش سوریه و محور مقاومت برای کنترل بر سایر مناطق در جداره مرزی عراق و سوریه ایجاد کرده است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره اهمیت آزادسازی منطقه المیادین، می گوید: المیادین یک منطقه استراتژیک حد فاصل استان دیرالزور و مناطق شمالی سوریه است.

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه المیادین منطقه ورودی به استان دیرالزور است، افزود: بیشترین تأسیسات نفتی در این منطقه وجود داشته و آزادسازی المیادین مقدمه ای برای پاکسازی شرق سوریه تلقی می شود.

وی درباره نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروهک های تروریستی در منطقه المیادین، افزود: از دید بازیگران بحران سوریه نقش (مستشاری) سپاه پاسداران در مقابله با گروهک های تروریستی در عراق و سوریه پنهان نیست.

هانی زاده با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران از ابتدای بحران سوریه نقش پررنگی (نقش مستشاری) در مقابله با گروهک های تروریستی ایفا کرده، گفت: سپاه پاسداران (با ارائه کمک های مستشاری) مانع از سقوط دمشق شد و تجربه خود را در اختیار محور مقاومت و دولت سوریه قرار داده است (بیشتر بخوانید).

نقش مستشاری سپاه پاسداران در عراق و سوریه به درخواست دولت های این کشور بوده و دستاورد بزرگی همچون جلوگیری از سقوط پایتخت های سوریه و عراق و اشغال آن توسط تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش داشته است ؛ نکته ای که اخیرا توسط رئیس جمهور به آن اشاره شد.

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در این زمینه می گوید: "سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است؛ چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست ها ایستاده است."

رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل آنکه می خواستند داعش را 20 سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانی باشند، چراکه سپاه با برنامه ریزی و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است (بیشتر بخوانید).

نقش سپاه پاسداران در آزاد سازی المیادین

در ماه های آتی یقینا تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش ضربات سختی را متحمل خواهند شد و میدان را در سوریه واگذار خواهند کرد و فرار را برقرار ترجیح خواهند داد. سردار رسول سنایی راد معاون هماهنگ کننده سپاه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در این زمینه می گوید: المیادین جزء آخرین نقاط شهری است که تکفیری ها در سوریه در اختیار داشتند و با سقوط این شهر و ابوکمال تروریست ها مجبور هستند به بیابان گریخته و عمر داعش پایان یافته محسوب می شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره نقش مستشاری نیروهای مقاومت در آزادسازی شهر المیادین تأکید کرد: در سوریه شرایط به گونه ای است که پس از سقوط حلب دومینوی شکست جریانات تکفیری و متحدان آنها شکل گرفت و قطعا در آزادسازی شهر المیادین نیروهای مقاومت نقش موثری را ایفا کرده و این روند ادامه خواهد داشت (بیشتر بخوانید).

گزارش از محمد زرچینی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: