قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تمرکز بر سرمایه‌های اجتماعی یکی از راههای برون رفت از اعتیاد است

کدخبر: 2129053

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از سیاستهای ستاد را تمرکز بر استفاده از ظرفیت و قابلیتهای نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد دانست و تاکید کرد: یکی از مهمترین راههای برون رفت از معضل اجتماعی اعتیاد، تمرکز بر سرمایه‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار علی مؤیدی امروز در همایش فرهنگی و ورزشی جمعیت احیای انسانی (کنگره 60) در پارک طالقانی تهران اظهار کرد: سیاست کلان در نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر حرکت در یک راستا در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

وی با اشاره به عملکرد سازمانهای مردم نهاد و به ویژه کنگره 60 تصریح کرد: مدل و رویکرد خوبی در کنگره 60 در حال گسترش و تعمیم در تمامی کشور است که این جای تقدیر و قدردانی دارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر به آخرین جمع بندیها و برنامه ریزیها برای درمان و ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین جمع بندی ها و اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر، یکی از بهترین روشهای کارآمد در راستای درمان و ترک اعتیاد معتادان، روش درمانی جمعیت احیای انسانی(کنگره 60) است.

مویدی تصریح کرد: فکر، عزم، اراده، برنامه و نتیجه گیری در مدلهای ترک و درمان جمعیت احیای انسانی(کنگره 60) وجود دارد؛ ضمناً برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی نیز می تواند به فکر، روش و مدل بهتر ترک و درمان معتادین منجر شود.

وی سیاست فعلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را تمرکز بر استفاده از ظرفیت و قابلیتهای نهادهای اجتماعی و سازمان های مردم نهاد دانست و تاکید کرد: یقیناً یکی از مهمترین راههای برون رفت از معضل اجتماعی اعتیاد، تمرکز بر سرمایه های اجتماعی و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: مدیران این حوزه نیز بعد از چندین دهه سیاست خود را در امر مبارزه با مواد مخدر بر اساس مدل و نظریه مبتنی بر درمان اعتیاد از اجتماع با محوریت اجتماعی تغییر داده اند.

مویدی اظهار کرد: کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همواره مورد بازخواست، سؤال و درخواستهای دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و قرار دارد و امیدواریم در اجرای برنامه ها موفق به پیش برویم.

وی با تقدیر از عملکرد دست اندرکاران کنگره 60 و افراد بهبود یافته تصریح کرد: تعامل و همفکری قابل توجه می تواند منجر به افزایش سلامتی اجتماع شود.

سردار مویدی در پایان از فعالیتهای فرهنگی و ورزشی صدها تن از معتادان بهبود یافته دیدن به عمل آورد و برنامه های آنها را از نزدیک بازدید کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: