تشریح وضعیت عملکرد علمی کشور در ۴ سال اخیر

ارتقای ۱۷ پله‌ای رتبه کیفیت تولیدات مقالات علمی داغ و پراستناد کشور

کدخبر: 2137185

معاون پژوهشی سابق وزیر علوم گزارشی از وضعیت علمی، فناوری و نوآوری کشور طی چهار سال تصدی مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در آیین معارفه دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری و تکریم خود که با حضور وزیر علوم، مسئولان ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری برگزار شد، درخصوص تعداد دانشگاه های برتر ایران در دنیا در نظام رتبه‌بندی لایدن، اظهار کرد: تعداد دانشگاه‌های کشورمان در سال ۲۰۱۷ در این نظام رتبه‌‎بندی، ۱۸ دانشگاه است که این تعداد در سال ۲۰۱۳، پنج دانشگاه بوده است.

وی به ارتقای ۱۷ پله‌ای رتبه کیفیت تولیدات مقالات علمی داغ و پراستناد کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: رتبه تولید مقالات داغ و پراستناد کشورمان از رتبه ۳۷ در سال ۲۰۱۲ به رتبه ۲۱ در سال ۲۰۱۶ ارتقا یافته است.

دکتر احمدی درباره سهم ایران از کل علم دنیا و علم برتر دنیا مطابق گزارش پایگاه ISI افزود: سهم ایران از کل مقالات یک درصد برتر دنیا در سال ۲۰۱۲، از هشت دهم درصد به ۱ و هشت دهم درصد در سال ۲۰۱۶ و سهم ایران از کل کمیت تولید علم دنیا از ۱ و چهار دهم درصد در سال ۲۰۱۲، به ۲ و ۲ دهم درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده‌ است.

وی درخصوص درصد رشد مدارک ثبت شده در پایگاه بین‌المللی ISI اظهار کرد: کشورمان در چهارسال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را از نظر ثبت مدارک علمی در پایگاه ISI داشته؛ به طوری که رشد مدارک ثبت شده علمی ایران در سال ۲۰۱۲، هفت درصد گزارش شده و این رشد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۰ درصد بوده، در حالی که متوسط رشد مدارک علمی در این سال شش درصد گزارش شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: