دبیر کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تنوع مدارس باعث احساس تبعیض در بین دانش‌آموزان شده است/ برخی معلمان توانایی تدریس ندارند

کدخبر: 2137633

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وجود تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: به دلیل این تنوع، امروز در برخی از مدارس دانش‌آموزان احساس تبعیض می‌کنند و این باعث نوعی عُقده در دانش‌آموزان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان، اظهار داشت: یکی از آسیب ها موضوع فضای مجازی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد اما حتی یک ساعت آموزش فضای مجازی در مدارس نداریم.

وی با اشاره به وجود آسیب اعتیاد در جامعه، افزود: سن اعتیاد به شدت کاهش یافته است؛ در حالی که نه بودجه لازم وجود دارد و نه برنامه مناسبی در این خصوص داریم.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وجود تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: به دلیل این تنوع، امروز در برخی از مدارس دانش آموزان احساس تبعیض می کنند و این باعث نوعی عقده در دانش آموزان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی با اشاره به وجود مشکلات دانشی در معلمان، تصریح کرد: برخی معلمان توان تدریس دروس را ندارند و این باعث می شود عنصرهای ارزشی مانند صداقت و فداکاری در دانش آموزان به محاق برود.

وی با اشاره به نبود مهارت زندگی در بین دانش آموزان، بیان داشت: امروز دانش آموزان به دلیل اینکه با مهارت های اولیه زندگی آشنا نیستند، نمی توانند در جامعه عرض اندام کنند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بالا رفتن میزان طلاق در جامعه، متذکر شد: باید به بچه های طلاق توجه ویژه شود؛ چرا که این افراد مانند آتشفشانان خاموشی هستند که اگر فعال شوند، ممکن است آسیب جدی به اجتماع وارد کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: