جان بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

كيفيت خدمات بيمارستانى در كفه ترازوى اعتباربخشى/ سقوط رتبه بيمارستان‌هاى لوكس با تعداد سزارين بالا

کدخبر: 2137634

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اعتباربخشى بيمارستانى گفت: تعداد سزارين بالا در يک بيمارستان با امكانات خوب، موجب نزول رتبه مى‌شود.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهميت بررسى كيفيت خدمت رسانى به بيماران در بيمارستان ها اظهار كرد: به منظور بررسى وضعيت خدمات دهى و سنجش عملكرد بيمارستان ها، وزارت بهداشت به كمک كارشناسان، اعتباربخشى بيمارستانى را اجرا كرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مکانیزم هایی که در معاونت درمان هر ساله به آن توجه می کنیم اعتبار بخشی است، گفت: بر اساس اعتباربخشی بیمارستان ها را درجه بندی می کنیم تا سطح خدمات داده شده و كيفيت آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاکنون اعتباربخشی بر اساس مکانیزم هایی بوده است و به منظور ارتقا اين مكانيزم در طول زمان، سنجه هایی که بیمارستان ها به کمک آن مورد ارزیابی قرار می گرفتند بازنگری می شوند.

جان بابايى ادامه داد: هرچه که به سمت جلو پیش می رویم سنجه هایی برای اعتبار بخشی بیمارستان ها تعیین می شوند که عملا به شاخص های حیاتی بیشتر توجه کند و بايد توجه كرد كه اعتبار بخشی به معنای واقعی موجب افزایش کیفیت خدمات بیمارستان ها می شود.

سزارين سنجه كليدى براى بيمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در اعتباربخشی هایی که در وزارت بهداشت انجام گرفت برخی بیمارستان ها درجه عالی کسب کردند و بعضی بیمارستان ها از نظر رتبه نزول داشتند به عنوان مثال بیمارستان هایی که نتوانستند تعداد سزارین های خود را کاهش دهند علاوه بر کاهش درجه اعتبار بخشی علی رغم افزایش امکانات، رتبه پایین تری کسب کردند.

انتهاى پيام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: