اهالی منبج سوریه خواستار خروج «اتحاد دموکراتیک» از این شهر شدند

کدخبر: 2154386

صدها نفر از ساکنان شهری در شمال سوریه با برگزاری تظاهراتی علیه شبه نظامیان کُرد «اتحاد دموکراتیک»، به اقدامات سرکوبگرانه آن‌ها اعتراض کرده و خواستار خروج این شبه نظامیان از این شهر شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر «منبج» واقع در استان حلب سوریه به ادامه حضور شبه نظامیان وابسته به «حزب اتحاد دموکراتیک» (پ.ی.د) در این شهر اعتراض کردند.

اهالی این شهر امروز (جمعه) طی فراخوانی، در اعتراض به اقدامات سرکوب گرانه و جنایت های عناصر وابسته به این حزب در این شهر تظاهرات کردند.

شبکه خبری «اورینت» گزارش داد، صدها تن از مردم شهر منبج بعد از پیدا کردن جسد دو تن از جوانانی که تحت شکنجه شبه نظامیان اتحاد دموکراتیک کشته شده بودند، دست به تحصن و اعتراض زدند.

گفته می شود اهالی منبج قصد دارند به اعتراض ها و تحصنات خود تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه داد و از نیروهای عرب عضو این حزب خواسته اند، از آن جدا شوند.

شهر منبج طی ماه های گذشته شاهد اعتراضاتی به سیاست های «سربازی اجباری» حزب اتحاد دموکراتیک بوده است.

این حزب برای تأمین نیروهایش در مناطق تحت کنترل خود اقدام به سربازگیری اجباری جوانان و نوجوانان می کند.

حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه به ریاست «صالح محمد مسلم» تحت حمایت ائتلاف آمریکا اقدام به پیشروی و اشغال مناطق عرب نشین در شمال سوریه کرده است.

ترکیه بارها درباره کمک تسلیحاتی و لوجستیکی آمریکا به شبه نظامیان «اتحاد دموکراتیک»، «نیروهای دموکراتیک سوریه» و «یگان های مدافع خلق» اعتراض کرده و معتقد است این شبه نظامیان شاخه سوری «حزب کاگران کردستان» (پ.ک.ک) هستند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: