روحانی: برخی دولت‌ها در منطقه تعامل سازنده را بر نمی‌تابند

کدخبر: 2154968

رئیس جمهور گفت: حامی تعامل سازنده و متوازن با جهان اسلام هستیم.

به گزارش نسیم آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سخنانی ضمن خیرمقدم به نمایندگان پارلمان های کشورهای عضو این سازمان برای حضور در ایران، اظهار داشت: دنیای اسلام در شرایط بسیار حساس کنونی به سر می برد. بدون تردید بخش عمده ای از مشکلات کشورهای ما در گروه مشارکت واقعی و منصفانه مردم در امور جاری کشورمان است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در پیشبرد امور جوامع اسلامی، یادآور شد: همین مهم، نقش مجالس قانونگذاری که در حقیقت نماد حضور و مشارکت مردم در تمشیت امور خود است را به خوبی آشکار می کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به چالش های امروز جهان اسلام گفت: کشورهای اسلامی راه حل مشکلات خود را در درون کشور خود پیدا کنند و همواره به ظرفیت ها و راهکارهای درونی خود متکی باشند تا معضلات جوامع خود را در درون پیگیری کنند نه اینکه چشم امید به دیگران داشته باشند به دنبال حلال مشکلات در درون خود باشند.

رئیس جمهور افزود: این به معنای انزواطلبی نیست بلکه برعکس ما حامی تعامل سازنده ولی متوازن و برابر دیگران با جهان اسلام هستیم که در آن دیگر جایی برای استعمار، استثمار ودخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نباشد.

روحانی تصریح کرد: معتقدم اگر روابط بین المللی براساس تعامل سالم و بر مبنای حقوق بین الملل شکل گیرد، بسیاری از مشکلات جهان از بین می رود. مشکل از جایی شروع می شود که برخی دولت ها تعامل و روابط سازنده و برابر را برنمی تابند. تلاش آنها همواره این بوده است که از دیگران به دنبال منافع خودشان بهره ببرند.

وی خطاب به حضار در این مراسم گفت: جهان اسلام هرگز خود را بازنخواهد یافت مگر اینکه ملل مسلمان کفایت و شایستگی خود را برای برخورداری از حاکمیت مردم در عمل به اثبات برساند و در سایه امنیت اجتماعی و سیاسی اهداف خود را دنبال کنند. تقویت مردمسالاری و توجه به نظرات مردم، مهمترین راهبرد در تقابل با جهان غرب است.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: