انتقال معارض قطری به بیمارستان امارات به دلیل فشار روحی

کدخبر: 2155088

برادر «عبدالله بن علی آل ثانی» معارض قطری از بستری شدن وی در بیمارستان امارات و ممانعت مسئولان اماراتی از خروج وی از کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن علی بن عبدالله» برادر عبدالله بن علی آل ثانی معارض قطری از انتقال وی به بیمارستان به دلیل قرار گرفتن تحت فشارهای روحی اعمال شده از سوی مسئولان امارات خبر داد.

خالد اظهار داشت که خانواده‌اش روز دوشنبه (دیروز) مطلع شدند که عبدالله به دلیل فشارهای روحی به بیمارستان منتقل شده است و در حال حاضر حال عمومی وی خوب است و به او قول داده‌اند که با نظر پزشک می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، خالد افزود که خانواده وی در ابلاغیه‌ای به کمیته ملی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی از آنها خواسته‌اند تا از سلامتی عبدالله اطمینان کسب کنند.

به گفته وی مسئولان امارات در ابتدا به برادرش گفته‌اند که اجازه دارد به انگلیس سفر کند اما باز هم از این تصمیم خود صرف‌نظر کرده و مدعی شده‌اند که گذرنامه عبدالله توسط مسئولان قطر توقیف شده و او اجازه سفر به انگلیس را ندارد و تنها دو دختر وی می‌توانند به انگلیس سفر کنند.

مسئولان امارات همچنین گفته‌اند که عبدالله می‌تواند به عربستان سفر کند.

اخیرا یک قطعه فیلم از عبدالله در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که وی در این فیلم از بازداشت خود در امارات سخن می‌گوید و این در حالی است که یک منبع مسئول در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات ضمن تکذیب خبر بازداشت عبدالله گفت که «آل ثانی بنا به درخواست خود وارد امارات شده و به دلیل تنگنایی که دولت قطر برای او ایجاد کرده بود به امارات پناه آورد و در اینجا با احترام و تکریم از او استقبال شد و به عنوان مهمان با او رفتار شده است».

عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی فرزند «علی بن جاسم آل ثانی» از نخستین امیران قطر پس از استقلال این کشور و چهارمین حاکم آن است و پس از پدرش، برادرش احمد قدرت را بدست گرفت تا اینکه شیخ خلیفه آل ثانی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر به قدرت رسید.

این معارض قطری بعد از بحران پیش آمده بین قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در تابستان گذشته با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و مقامات این کشور را به بازگشایی گذرگاه مرزی «سلوی» برای عبور حجاج قطری به عربستان متقاعد کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: