مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران:

کشتی‌های نفتکش بالاترین درصد امنیت را دارند/ نیروهای چینی برنامه‌ریزی شده امدادرسانی کردند

کدخبر: 2155221

ضیایی گفت: کشتی‌های نفتکش بالاترین درصد امنیت را در بین سایر کشتی‌ها دارند، ولی انفجار به حدی بود که هیچ یک از اقدامات پاسخگو نبوده است.

یحیی ضیایی مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه چنین حوادثی مانند حادثه نفتکش سانچی به ندرت در حوزه دریایی رخ می دهد، اظهار کرد: با وجود چنین تجهیزات مدرن و فنی، رخداد حادثه تصادف در حوزه دریایی نیاز به بررسی کاملا تخصصی و کارشناسی دارد.

وی در ادامه افزود: انفجار مواد داخل کشتی، انتشار گازهای سمی و شعله های آتش اجازه نجات خدمه را از آنها گرفته بود.

ضیایی تصریح کرد: نیروهای امداد کشور چین در این حادثه کاملا برنامه ریزی شده عمل کردند و نحوه امدادرسانی آنها کاملا با امدادرسانی کشور ایران متفاوت است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: انفجارهای پی درپی و شعله ور شدن آتش تا شعاع 500 متری کشتی اجازه خدمت رسانی به نیروهای چینی و ایرانی نداده بود.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد چینی ها انتشار گازهای سمی امکان زنده بودن آنها را به صفر رسانده بود و در همان لحظه اول تمامی خدمه از بین رفته بودند.

ضیایی با اشاره به اینکه کشتی های نفتی بالاترین درصد امنیت و سختی را دارند، گفت: در کنار تمامی کشتی های نفتی قایق های عبور از آتش وجود دارد و اتاق امنی که در برابر آتش مقاوم است ساخته شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخورد این نفتکش به حدی وسیع و زیاد بوده است که قایق های نجات در همان لحظه اول به طور کامل سوختند و به دلیل وجود آب شیرین و درجه بالای حرارت امکان سالم ماندن اتاق امن در این نفتکش از بین رفته است.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در پایان گفت: باید منتظر رمزگشایی جعبه سیاه باشیم و هم اکنون تمامی اظهارنظرها و صحبت ها غیرکارشناسی و تخصصی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: