دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور:

گرایش به فراگیری قرائت‌های معناگرا در استان‌ها رو به افزایش است

کدخبر: 2155392

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد گرایش نوجوانان و جوانان طرح ملی تلاوت قرآن به قرائت‌های اثرگذار و معناگرا در استانها روبه افزایش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، حسین مقدم کیا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور - روز چهارشنبه در آستانه برگزاری سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت در قشم اظهار کرد: این انگیزه دربین نوجوانان و جوانان باعث شده تا رقابت‌های شوق تلاوت در سبک‌های مختلف با شکوه خاصی دراستانها برگزارشود و رقابت‌ها نزدیک باشد.

وی افزود: تشویق و حمایت خانواده‌ها از سویی و تلاش مجریان طرح از سویی دیگر، به موفقیت طرح ملی تلاوت قرآن کریم انجامیده است.

مقدم کیا به هدف طرح ملی تلاوت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: انس با قرآن نوجوانان و ترویج قرائت‌های اثرگذار و معناگرا محور طرح اصلی طرح تلاوت قرآن کریم در استانهای کشور است. وی افزود: تلاش مجریان طرح ملی تلاوت در استانها باعث شده تا امروز نخبگان خوبی در سطح عالی قرآنی درسومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت حضور یابند.

دبیرطرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: در دو دوره رقابت های شوق تلاوت انگیزه حضورو فراگیری دروس بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این رقابت‌ها درسطح مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شده و دستاوردهای بسیاری درزمینه نخبه‌پروری به همراه داشته است. امروز شاهدیم حضور نخبگان طرح ملی تلاوت دراستانها درمحافل قرآنی شرکت می‌کنند و موفقیت‌های زیادی به‌دست آوردند.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین ۸ تا ۱۴ سال با هدف آموزش تخصصی قرائت در کشور کارش را آغاز کرد.

این طرح که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت موسسات مجری در شهرستان‌های مختلف شناسایی شدند و طبق طرح مصوب شورای آموزش معاونت قرآن و عترت سه برنامه دوساله مقدماتی، تکمیلی و عالی برای آن نوشته وبرمبنای آن دوره ها آغاز می‌شود.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم در ۱۸ استان کشور و ۲۳ شهر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: