از روایت «گتو» تا چند داستان دیگر در تئاتر فجر

کدخبر: 2155417

نمایش «گتو» در تئاتر مستقل، تغییر بازیگر یک نمایش ، اجرای نمایش «ناگهان همه برمی‌خیزند... به آوازی دیگر!» و... از جمله خبرهای تئاتر فجر است.

نمایش «گتو» به نویسندگی سپیده علیزاده و کارگردانی سعید بهنام به تهیه کنندگی تئاتر مستقل تهران در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، نمایش «گتو» به نویسندگی سپیده علیزاده دراماتورژی نسیم ریاضی و کارگردانی سعید بهنام نخستین تولید کارگاه های آموزشی تئاتر مستقل تهران است که قرار است در روزهای 29 و 30 بهمن ماه در ساعت های 18 و 21 اجرا شود.

در این نمایش سجاد آریا، افسون افشار، کمال اصغری، هانیه انوری، رضا باقری، مریم بهمن پور، آرزو جبرائیلی، مائده جلالی، الهام حسامی، پریسا خسروآبادی، شیرین درویش، ملیکا رادمند، آرمین رحیمیان، فرشته رضایی، علی ریاحی، الناز شهبازی، ترانه شیرمحمدی، حانیه محمودی یکتا، صادق موسوی کاهانی، شقایق یاسمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین از دیگر عوامل نمایش «گتو» می‌توان به حسن جودکی مدیرتولید، علی کوزه گر طراح نور، هستی حسینی طراح لباس، مهدی طالقانی طراح گرافیک، فرهاد میرمحمد صادقی طراح صدا و موسیقی، سامان رستمی ویدئو و ساخت تیزر توسط استودیو مستقل اشاره کرد.

حضور اسپینوزا در جشنواره تئاتر فجر

نمایش [اسپینوزا] و [ما] و [دیگران] به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا علی اکبری در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

نمایش [اسپینوزا] و [ما] و [دیگران] در بخش تمرین اجرای جشنواره تئاتر فجر روز یک بهمن ماه در دو سانس ١١:٠٠ و ١٥:٠٠ در سالن آفتاب اجرا خواهد شد.

میلاد افواج، معصومه بیگی، مهرنوش حاجی‌خانی، فرزانه زینتی، محمدرضا علی‌اکبری، طاهره هزاوه به عنوان اجراگران در این اثر حضور دارند. در این نمایش فرآیند و شیوه تمرین این گروه به همراه بخشی از [اسپینوزا] و [ما] و [دیگران] به معرض نمایش درخواهد آمد. نمایش [اسپینوزا] و [ما] و [دیگران] به کارگردانی محمدرضا علی اکبری در فصل بهار اجرای عمومی خواهد شد.

تغییر بازیگر یک نمایش

نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی اول بهمن ماه در بخش مسابقه الف جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» این اثر که سومین حلقه از تریلوژی پرترهنگاری‌های ایوب آقاخانی با موضوع جنگ است، به دعوت دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای اجرا در بخش مسابقه حضور دارد.

در اجراهای عمومی «هفت عصر هفتم پاییز» که آخرین حلقه از سه‌گانه ایوب آقاخانی و با نگاهی به قهرمانان سال‌های جنگ تحمیلی روایت می‌شود، جمع زیادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف، نمایندگان مجلس و مدیران هنری به تماشای آن نشسته بودند.

در این نمایش، لیلا بلوکات نقش آفرینی خواهد کرد و محسن بهرامی که در اجراهای عمومی، گویندگی صدای شهید جهان آرا را بر عهده داشت، در اجرای جشنواره ای به جای رحیم نوروزی بازی خواهد کرد.

این نمایش در روز اول بهمن در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

دیگر عوامل نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.

اجرای نمایش «ناگهان همه برمی خیزند... به آوازی دیگر!»

نمایش «ناگهان همه برمی خیزند... به آوازی دیگر!» که هفتم و هشتم بهمن ماه در بخش به‌علاوه فجر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می رود و پس از پایان جشنواره اجرای خود را تا پایان بهمن ماه در تماشاخانه «ارغنون» ادامه خواهد داد، نمایشی در ژانر درام اجتماعی است که بر مبنای رئالیسم جادویی شکل گرفته و داستان مردی را روایت می‌کند که با صورتی سوخته وارد حمامی زنانه می شود و قصه اش با زندگی پیرزنی که در آنجا سکونت دارد درمی آمیزد... .

نمایش «ناگهان همه برمی خیزند... به آوازی دیگر!» را سعیده آجربندیان نوشته است و فاطمه سرلک، پرستو آل رسول، ناصر عاشوری، پیمان محسنی، زهرا پرهون و محسن حسن زاده از بازیگران آن هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مینا محترمی و اعظم تیماجی دستیاران کارگردان، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، رضا خضرایی طراح نور، سمیه پسندیده خواه طراح لباس، سعیده آجربندیان و فاطمه حسین خانی طراح ماسک و گریم، مهدی طالقانی طراح پوستر و بروشور، عبد آتشانی آهنگساز، مونا صدر فریدپور عکاس، مهدیه سادات شاهمرادی مدیر روابط عمومی، حمیدرضا کسری مدیر صحنه و کمپانی هنری زابتیک، تبلیغات اشاره کرد.

طبق برنامه اعلام شده نمایش «ناگهان همه برمی خیزند... به آوازی دیگر!» 7 و 8 بهمن ماه راس ساعت 19:30 در سالن شماره یک تماشاخانه ارغنون به روی صحنه خواهد رفت و از روز یازدهم بهمن ماه تا پایان بهمن ماه نیز اجرای عموم خود را در همین تماشاخانه به مدت 60 دقیقه به روی صحنه خواهد برد.

این اتفاق می‌تواند زمینه ساز تولیدات مشترک شود

مدیر بخش بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به حمایت‌های مهدی شفیعی از انجام ایده‌های تازه خود، برگزاری رزیدنسی‌های جشنواره را یک اتفاق مهم و آینده‌ساز در تئاتر ایران عنوان کرد.

آروند دشت آرای در حاشیه بازدید مهدی شفیعی مدیر کل انجمن هنرهای نمایشی از رزیدنسی‌های جشنواره تئاتر فجر، آروند دشت‌آرایبرگزاری این رزیدنسی‌ها را یک اتفاق مهم در تئاتر ایران عنوان کرد و گفت: تئاتر ایران تا به حال تجربه برگزاری این رزیدنسی را نداشته است و اگر در این دوره هم حمایت آقای شفیعی نبود، ما توانایی برگزاری چنین رویدادی را نداشتیم.

او در ادامه بیان کرد: در این رزیدنسی‌ها هنرمندان تقریبا شناخته شده ایرانی در کنار هنرمندان حرفه‌ای کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند و قرار است 8 تا 10 روز در کنار هم به تبادل اطلاعات و گفت‌وگو بپردازند. این وضعیت فرصتی را ایجاد می‌کند که آنها پیشنهاداتی را برای تولید تئاتر به ایران و کشور خود بدهند.

مدیر بخش بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه مخاطب این برنامه اهالی تئاتر هستند، توضیح داد: این رویداد یک سرمایه‌گذاری برای آینده تئاتر ماست که در آن هنرمندان جوان فرصت ارتباط مستقیم با هنرمندان غیر ایرانی را پیدا کرده‌اند. چنین ارتباطاتی بین هنرمندان ایران و نقاط دیگر جهان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تولیدات مشترک، کارهای بینا فرهنگی و تبادل تئاتر ایران با تئاتر دنیا باشد.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از بیست و هشتم دی ماه لغایت نه بهمن ماه در هفت بخش تخصصی شهر تهران و برخی از مراکز استانها برگزار میشود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: