ترامپ: نظام مهاجرتی آمریکا امنیت ملی را تهدید می‌کند

کدخبر: 2155439

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که دولتش در تلاش برای جلب حمایت دادگاه عالی از لغو یک طرح حمایت از مهاجران جوان غیرقانونی در این کشور است، اظهار کرد که نظام مهاجرت فعلی آمریکا منجر به تضعیف امنیت ملی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا یک گزارش جدید مربوط به وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی آمریکا عنوان کرد که حدود سه چهارم از مجموع ۵۴۹ حکم محکومیت تروریست‌های بین‌المللی در دادگاه‌های آمریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون شامل افراد اصالتا خارجی بودند و در این میان ۱۴۸ نفر جزو کسانی بودند که بعد از ورود به آمریکا به آنها شهروندی اعطا شده بود.

این گزارش همچنین گفت که تاکنون جلوی صدها مورد تلاش تروریست‌های بالقوه برای ورود به آمریکا به طرق قانونی و غیرقانونی گرفته شده است.

دونالد ترامپ در توئیتی در ضمن قرار دادن لینک این گزارش از تلاش‌های کاخ سفید برای پایان دادن به برنامه‌های حمایت از مهاجرت از جمله لاتاری گرین کارت و مهاجرت بر پایه خانواده دفاع کرد.

او گفت: ما به کنگره آمریکا یک فهرست از منابع و اصلاحات را تقدیم کردیم. ما باید آمریکا را امن نگه داریم که شامل کنار گذاشتن یک نظام تصادفی و زنجیره‌ای لاتاری و اعطای مهاجرت و جانشینی آن با یک نظام مبتنی بر شایستگی است.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا این گزارش را پنج روز بعد از آن رونمایی کرد که ترامپ یک توافق از سوی دو حزب اصلی را که هدف از آن اصلاح برخی برنامه‌های مهاجرتی، تامین محدود بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک و تضمین حمایت از وضعیت مهاجران جوان غیرقانونی در این کشور بوده رد کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: