چین: برای ایجاد مسیر هوایی نیازی به اجازه تایوان وجود ندارد

کدخبر: 2155446

در پی اعتراض دولت تایوان به گسترش مسیر های هوایی توسط چین، دولت پکن اعلام کرد، برای ایجاد مسیرهای هوایی نیازی به اجازه تایوان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به تازگی چین مسیر هوایی جدیدی را افتتاح کرد که این اقدام باعث خشم مقام‌های تایوان شده است.

ماشیائوگوئانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین، در واکنش به اعتراض تایوان اعلام کرد: پکن به تایوان درباره افتتاح این مسیر هوایی اطلاع داده بود. اما این مساله بدان معنی نیست که برای گسترش مسیرهای هوایی نیازی به موافقت تایوان است.

"ما" اعلام کرد: این مساله هیچ تاثیری بر ایمنی هوایی تایوان ندارد. این مسیرهای هوایی برای کم کردن شلوغی مسیرهای هوایی در جنوب شرقی چین میان هنگ کنگ و شانگهای انجام گرفته است.

وی ادامه داد:ل این مسیر هوایی توسط سازمان بین المللی هوانوردی(ایکائو) از نظر حرفه ای و علمی تایید شده است. تایوان باید رویکرد درستی در این باره داشته و نباید از هر فرصتی برای ایجاد نزاع و مناقشه استفاده کند.

دولت تایپه اقدام اخیر چین در گسترش مسیرهای هواپیمایی غیرنظامی بر فراز تنگه تایوان را غیرمسئولانه و تهدیدی برای امنیت منطقه قلمداد کرد .

تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان پس از دیدار با وزرای کابینه خود به منظور ارزیابی این مساله گفت، این اقدام نه تنها تأثیری جدی بر امنیت هوایی در منطقه می‌گذارد بلکه به وضعیت کنونی تنگه تایوان هم آسیب می‌رساند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام یک‌جانبه هم بر ثبات منطقه و هم بر امنیت آن تأثیر می‌گذارد و اصلا مورد قبول ما نیست.

رئیس جمهوری تایوان که حامی استقلال است و در مقابل رویکرد «چین واحد» پکن ایستاده، از دولت چین خواسته تا اولویت خود را در راستای احیای مذاکرات در خصوص راه‌های هوایی قرار دهد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: