واکنش تند فرمانده کُرد سوری به مواضع اردوغان علیه «عفرین»

کدخبر: 2155449

فرمانده یگان‌های مدافع خلق کُرد در سوریه به اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمله به مناطق تحت تسلط کُردها، واکنش تند نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سیبان حمو» فرمانده یگان‌های مدافع خلق به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

حمو در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرات» وابسته به کُردها گفت که نیروهای تحت فرماندهی وی آماده دفاع از «عفرین» (در استان حلب) و آنچه او «روژاوا» می‌نامد، هستند.

روژاوا، ترجمه واژه به واژه اصطلاح «کردستان غربی» است و به مناطقی اشاره دارد که از نظر گروه‌ها و احزاب کردی حکومت فدرالی کردستان سوریه در این منطقه شکل می‌گیرد ( جزئیات بیشتر ).

وی با بیان این مطلب افزود: «یگانهای ما خواهند توانست منطقه را از گرفتاری‌های اردوغان پاک کنند. همان طور که توانستیم آن را از گروه تروریستی داعش پاک کنیم. جنگ در عفرین این گونه خواهد بود».

این فرمانده کُرد ادامه داد: «طرحهای خبیثانه اردوغان شکست خواهد خورد و این نقشه‌ها را به دستاوردهای بزرگی برای ملت‌های منطقه تبدیل خواهیم کرد».

وی می‌گوید که ترکیه نمی‌تواند به عفرین حمله کند و در توضیح علت این مسئله اظهار داشت که همه قوانین بین المللی اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

اردوغان سه‌شنبه گفته بود که ترکیه بزودی در شمال سوریه مناطقی را که تحت تسلط کردهاست، به اشغال خود درخواهد آورد.

اردوغان همچنین در جریان سخنرانی خود در حزب عدالت و توسعه اظهار داشت که «بزودی از مقرهای تروریست‌ها یکی پس از دیگری در سوریه خلاص خواهیم شد» و عملیات ارتش ترکیه از منبج و عفرین آغاز خواهد شد.

منبج و عفرین در شمال سوریه، در کنترل یگان‌های مدافع خلق کُرد قرار دارد. این گروه رکن اصلی گروه نیروهای دموکراتیک سوریه است؛ گروهی که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می‌داند اما مورد حمایت همه‌جانبه آمریکاست.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: