رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

نمایندگان مجلس از بودجه پرستاران حمایت کنند

کدخبر: 2156677

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به بودجه مورد نیاز پرستاران گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۱۰ سال است که تصویب شده ولی هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی محمد آدابی در همایش بزرگداشت روز پرستار اظهار کرد: انتقادهای ما به این دلیل است که بهتر است منابعمان استفاده شود، خوشبختانه در دوره اخیر باب بسیار خوبی با وزارت بهداشت باز شده است و تیم پرستاری در تمام کارگروه‌ها حضور فعال دارند و مسائل و مشکلات پرستاران را بیش از آنچه باید، دنبال می‌کنند.

وی افزود: پرستاری بدون‌شک یکی از سرمایه‌های اجتماعی است و کشور ما با بیش از ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور این پرستاران را تربیت می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: قانون برآمده از اخلاق، عبارت است از شناخت و رعایت حقوق متقابل و این رمز پیشرفت‌ کشورهای توسعه‌یافته است. قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از ۱۰ سال پیش تصویب شده، هنوز اجرایی نشده است و این زیرپا گذاشتن حقوق پرستاران است. انتظار ما این است که نمایندگان مجلس بودجه مورد نیاز پرستاران را حمایت کنند.

آدابی ادامه داد: سرمایه اجتماعی فاصله ما را با کشورهای پیشرفته تعیین می‌کند، سرمایه اجتماعی باعث همگرایی افراد و ملت برای رسیدن به اهداف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت صورت گرفته، مشکلات پرستاری حل خواهد شد و بسیاری از این مشکلات نیازی به بودجه ندارند و صرف اختیار دادن به ما، می‌توانیم هویت پرستاری را حفظ کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: