رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در گفت‌وگو با فارس:

۳ دانش‌آموز مصدوم واژگونی سرویس مدرسه در بیمارستان بستری هستند/۴۰۰ هزار دانش‌آموز روستایی در معرض خطر سوانح جاده‌ای

کدخبر: 2156699

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گفت: حادثه واژگونی سرویس مدرسه به‌دلیل خطای راننده پیکانی که به‌عنوان سرویس مدرسه توسط والدین انتخاب شده بود، صورت گرفته است و ۳ دانش‌آموز مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

محمدرضا ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان مدارس در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص حادثه واژگونی سرویس مدرسه در استان فارس اظهار داشت: این حادثه به دلیل خطای راننده پیکانی که به عنوان سرویس مدرسه توسط والدین انتخاب شده بود، صورت گرفته است و متأسفانه در این حادثه، راننده فوت و 5 دانش آموز نیز مصدوم شدند.

وی افزود: 3 دانش آموز در بیمارستان بستری هستند اما 2 دانش آموز دیگر سرپایی درمان شدند؛ فاطمه جوکار به دلیل شکستگی مچ پای راست، سمانه زائدی فرد به دلیل شکستگی کتف و نگار باقری به دلیل آسیب جرئی چشم در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بوانات بستری هستند.

ولی زاده اضافه کرد: مشکلی که آموزش و پرورش دارد این است که طبق قانون، تأمین خودرو در مناطق روستایی بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این سازمان ها موظفند مجوز فعالیت به شرکت های پیمانکاری برای تأمین سرویس مدارس روستایی ارائه کرده و خودروهای مورد نیاز را تأمین کنند اما متأسفانه با وجود تأمین اعتبار و درخواست آموزش و پرورش به این وظیفه عمل نمی شود.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان مدارس ادامه داد: اخیراً مکاتبه ای با وزارت راه و شهرسازی داشتیم و شرایط نامناسب دانش آموزان روستایی را متذکر شدیم؛ در حال حاضر 400 هزار دانش آموز روستایی نیاز به خودرو برای حمل و نقل به سوی مدارس را دارند اما به دلیل نبود خودروی مناسب در خطر هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال، حوادث و سوانح آسیب زا در حوزه روستایی بوده و در حوزه شهری فقط یک سانحه در کرمان اتفاق افتاده است.

ولی زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش تنها وظیفه بسترسازی برای سامان دهی حمل و نقل دانش آموزان را دارد اما وظیفه اصلی در این خصوص بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و ادامه این روند و عمل نکردن به وظایف، باعث ایجاد فضای نگرانی بین والدین و دانش آموزان خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: