دیوارهای سیمانی و سیم‌های خاردار، سد پوشالی اسرائیل در برابر حزب الله

کدخبر: 2166400

تلاش اسرائیل برای ایجاد موانع در مرز لبنان از جمله ساخت دیوار سیمانی از نظر حزب الله بی حاصل بوده و نمی‌تواند مانع نفوذ رزمندگان مقاومت به داخل شهرک‌های اسرائیلی شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، تلاش اسرائیل برای ایجاد موانع در نقطه مرزی با لبنان از جمله ساخت دیوار سیمانی و سیم های خاردار و حفر خندق همگی از نظر حزب الله بی حاصل بوده و نمی تواند راه رزمندگان مقاومت به سمت شهرک های اسرائیلی را سد کند.

این در حالی است که اسرائیل به شکل بی سابقه ای در طول مرزهای مشترک با لبنان به تکاپو افتاده است به این معنی که در تلاش است در هرگونه جنگ آینده حزب الله را از انتقال نبرد به داخل الجلیل بازدارد اما به نظر می رسد حزب الله در قبال تمام این اقدامات اسرائیل آسوده خاطر بوده و معتقد است این اقدامات نمی تواند مانع از تحقق اهداف آن شود.

اما و اگرهای اسرائیل برای جنگ

بی تردید اسرائیل به دنبال جنگ است با این حل شکی نیست تا زمانی که اطمینان نداشته باشد قدرت و توانمندی اش بیش از دشمن است، وارد جنگ نمی شود و اگر از این موضوع مطمئن شود دیگر منتظر بهانه نمی ماند همانطور که در سال 2006 ربوده شدن دو سرباز اسرائیلی را دستاویز جنگ قرار داد اما زمانی که دو نظامی اسرائیلی در مزارع شبعا کشته شدند، به دلیل اینکه آماده جنگ نبود، اقدامی بعمل نیاورد و واکنش نشان نداد.

در این میان اسرائیل خط دفاعی خود را در نقطه مرزی با لبنان و در نقاطی که احتمال نفوذ رزمندگان مقاومت به شهرک های اسرائیلی نزدیک مرز وجود دارد، استحکام بخشیده است.

این اقدامات بخشی از آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ آینده است و شامل حفر گودال و بنای دیوارهای سیمانی و ایجاد موانعی از سیم های برقی وسامانه های نظارتی و نیز موانع خاکی و غیره است.

تمام این اقدامات در برابر چشم ارتش و مقاومت لبنان صورت می گرفت اما به نظر می رسد حزب الله تا این لحظه هراسی و نگرانی از این اقدامات اسرائیل نداشته است و همزمان با آن مانورهای مقاومت ادامه داشته است.

حزب الله نسبت به توانمندی و قدرت خود اطمینان دارد و می داند قادر است در هرگونه مانع اسرائیلی از جمله دیوار سیمانی نفوذ کند و معتقد است این موانع فقط موجب می شود عبور از نقطه مرزی به تاخیر بیفتد زیرا در صورتی که تصمیم بگیرد وارد شهرک های اسرائیلی شود کاملا برای این کار آماده است و تمام امکانات را در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: