نقص فنی سرعت‌سنج هواپیمای آنتونوف روسیه عامل اصلی سقوط بوده است

کدخبر: 2166426

کمیته تحقیقات هوانوردی روسیه اعلام کرد که نقص فنی سرعت‌سنج هواپیمای «An-124» به دلیل یخ‌زدگی دلیل اصلی سقوط این هواپیمای آنتونوف در حومه مسکو بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هوانوردی مسئول تحقیقات در خصوص سانحه سقوط هواپیمای مسافربری «An-148» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که بررسی اطلاعات جعبه‌های سیاه این هواپیما نشان داد که علت سقوط، نقص فنی سامانه نشانگر سرعت هواپیما بوده که به دلیل یخبندان شدید اتفاق افتاده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این کمیته همچنین گفته است که «شرایط ویژه» این هواپیما حدود دو دقیقه و سی ثانیه پس از بلند شدن آن از باند فرودگاه در ارتفاع حدود هزار و 300 متری و با سرعت حدود 470 کیلومتر بر ساعت آغاز شده است و اطلاعات اشتباه درباره سرعت پرواز به دلیل یخ زدگی سامانه نشانگر سرعت احتمالا منجر به این سانحه شده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف « An-148» خطوط هوایی «ساراتوف» روسیه که حامل 65 مسافر و 6 نفر از اعضای کادر پرواز بود، بعد از بلند شدن از باند فرودگاه و پروازی کوتاه در خارج از مسکو، سقوط کرد که هر 71 نفر سرنشین آن در این حادثه کشته شدند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: