رهایی خبر داد:

ساماندهی رشته‌ها در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی

کدخبر: 2166463

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از ساماندهی رشته‌ها در واحد‌های دانشگاهی خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشست استانی بازمهندسی رشته ها، آمایش و نمودار تشکیلات منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، روسای دانشگاه های استان های خراسان رضوی و معاونان واحدهای دانشگاهی سه استان در واحد مشهد برگزار شد.

رهایی در این جلسه با تأکید بر اینکه امروز نیاز جدی کشور به دوره های کاردانی است، گفت: جوانان برای موفقیت در کار و شغلی که دارند نیازمند تجربیات و کسب مهارت هستند، بنابراین وجود دوره های کاردانی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه جدی داشت.

هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف نمی شود

وی با تاکید بر اینکه هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف نمی شود، اظهار کرد: جابجایی و انتقال برخی رشته محل ها از یک واحد دانشگاهی به واحد دیگر به صورت موقت است و این جابه جایی در شرایط مختلف فرق می کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بعد از ساماندهی رشته ها و تعیین تکلیف رشته محل ها بحث ساماندهی اعضای هیئت علمی دنبال می شود، اظهار کرد: ضوابط مربوط به ایجاد و ادامه فعالیت دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری براساس شاخص های معتبر آموزشی تدوین و مبنای کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد هر رشته تحصیلی حضور سه عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه ضروری است، بر ساماندهی اساتید نیمه وقت در دانشگاه تاکید کرد.

ضرورت جابه جایی هدفمند اعضای هیئت علمی

رهایی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های آموزشی با در نظر گرفتن سیاست ارتقاء کیفیت صورت می گیرد، گفت: برنامه ریزی های آموزشی و راهکارهای مدیریتی در استان ها و واحدهای دانشگاهی نباید آسیبی به فعالیت های آموزشی و پژوهشی وارد کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاء همه جانبه کیفیت در فعالیت های آموزشی را از عوامل جذب دانشجو دانست و افزود: افزایش کیفیت در فضای رقابتی فعلی که شامل حال بسیاری از دانشگاه های کشور است، منجر به جذب دانشجو می شود.

وی بر جابه جایی اعضای هیئت علمی به صورت هدفمند تاکید کرد و گفت: از چهار هزار عضو هیات علمی متقاضی جابجایی، تنها 400 نفراز آنان و در حد یک ترم صورت گرفت.

رهایی حضور مفید، مؤثر و استقرار اعضای هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی را امری جدی و ضروری خواند و گفت: این امر به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار می گیرد.

وی بر ساماندهی رشته ها در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد و گفت: در این ساماندهی هیچ رشته ای حذف نمی شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته ها تغییر یابد و برخی از رشته محل ها در یک واحد دانشگاهی یا یک استان به واحد دانشگاهی یا استان دیگر انتقال موقت داده شود.

گفتنی است؛ در این جلسه اسدالله متاجی و علیرضا وحیدی به بیان مطالبی در خصوص مباحث آموزشی پرداختند و روسا و معاونین آموزشی استان های خراسان نیز سئوالات آموزشی خود پاسخ آنها را دریافت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: