سفیر آفریقای جنوبی در تهران: برای رفع مشکلات بانکی با ایران در حال رایزنی با اوفکت هستیم

کدخبر: 2166676

سفیر آفریقای جنوبی در تهران تاکید کرد: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران غیرقانونی است و از کسانی که اقدام به تحریم علیه ایران می‌کنند، می خواهیم که این اقدام را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، ویلیام مکس‌وایتد که پنج سالی است به عنوان سفیر آفریقای جنوبی در تهران مشغول به فعالیت است با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی اظهار کرد: به دلیل این اشتراکات شهروندان دو کشور در تهران و آفریقای جنوبی احساس راحتی می‌کنند و برای من نیز تجربه زندگی در ایران لذت‌بخش بود.

این دیپلمات عالیرتبه آفریقای جنوبی در موردتعاملات اقتصادی ایران و این کشور تصریح کرد: پیش از تحریمهای سال 2010 حجم تعاملات اقتصادی بین دوکشور حدود سه میلیارد دلار بود که حدود 33 درصد آن را صادرات نفتی ایران به آفریقای جنوبی شامل می شد. ولی بعد از تحریم‌ها به خاطر مشکلات بانکی سطح روابط تجاری دو کشور کاهش پیدا کرد و اکنون این روند به 750 میلیون دلار آمریکا رسیده است.

وی با بیان اینکه پس ازبرجام و برداشتن تحریم‌های شورای امنیت سطح روابط دو کشور افزایش پیدا کرده ولی همچنان مشکلات بانکی یکی از مشکلات اصلی در تعاملات دو کشور است، ادامه داد: آمریکا تحریم های یک جانبه خود علیه ایران را حفظ کرده و این یکی از موانع اصلی پیشبرد فعالیت های تجاری است. در آفریقای جنوبی پنج بانک اصلی داریم که کشورهای دیگر در آن شریک هستند و چون تحریم‌های آمریکا بر روی این بانکها تاثیر می گذارد، این موضوع بانکهای آفریقای جنوبی را جهت تعامل با ایران با مشکلاتی روبرو کرده است و ما در حال رایزنی با اوفکت هستیم تا بتوانیم با کسب مجوزهای لازم این مشکل را تاحدودی رفع کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: