وزارت خارجه آمریکا: آماده گفتگو با کره شمالی هستیم

کدخبر: 2166788

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور آماده گفتگو با مقامات پیونگ‌یانگ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، اعلام کرد علیرغم تداوم اعمال فشارها بر پیونگ یانگ، واشنگتن آماده برگزاری هرگونه مذاکرات با کره شمالی است.

نائورت در یک کنفرانس خبری خطاب به کره شمالی اظهار کرد: «اعمال فشار بر کره شمالی ادامه دارد و روز به روز تشدید می شود؛ اما اگر بخواهید مذاکره کنید، ما نیز آماده گفتگو خواهیم بود.»

روز گذشته نیز سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد مقامات آمریکایی در دیدار خود با مون جائه این در حاشیه المپیک زمستانی، در خصوص مذاکره با کره شمالی ابراز تمایل کردند.

«مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، نیز چند روز پیش برای آغاز گفتگو میان پیونگ یانگ و واشنگتن اعلام آمادگی کرده بود.

شایان ذکر است، پنس در سفر خود به کره جنوبی از هرگونه دیدار و گفتگو با نمایندگان کره شمالی اجتناب کرد. این در حالی است که خواهر کیم جونگ اون در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ نزدیک به مایک پنس نشسته بود. معاون ترامپ همچنین در سفر خود به سئول از آمادگی واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ خبر داد.

سال گذشته تنش ها در شبه جزیره کره با تداوم آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و تمرینات نظامی تحریک آمیز مشترک سئول و واشنگتن افزایش یافت. تداوم برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی به تصویب شدیدترین تحریم ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل منجر شد.

کره شمالی در ماه نوامبر پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد که به گفته مقامات پیونگ یانگ قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: